Ledninger i bundkort ?
Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 14:13

Goddag :)

Jeg har netop købt et nyt kabinet, og skulle selvfølgelig flytte ALT over i
det nye kabinet.

Men, nu kan jeg ikke finde ud af, hvor alle de små ledninger skal sidde, så
man kan tænde for computeren.

Jeg aner ikke hvad bundkortet er for et, det eneste jeg ved, er at det er et
ASUS (Det står der ihvertfald på bundkortet) :)

Er der nogle der kan hjælpe ???

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 14:46

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> wrote in message

> Jeg aner ikke hvad bundkortet er for et, det eneste jeg ved, er at det er
et
> ASUS (Det står der ihvertfald på bundkortet) :)

Så kan du vel også se hvilken model det er... Ellers prøv at se under system
information for dit system. Der står det måske også...

Men på mit abit står der da små forkortelser, hvad stikkene betyder... Så er
det vel bare at følge ledningen. Om de går til HD led, tænd/sluk osv.. Men
self. skal man så vide hvilken vej ledningerne skal vende. Prøv at se om du
ikke kan finde navnet på dit bundkort, og så kan du vel finde en manual på
ASUS` hjemmeside.

Fra : Lars N

Dato : 02-06-02 15:29

> [...]

et
> ASUS (Det står der ihvertfald på bundkortet) :)

Derfor skal man netop gemme manualen. Prøv dig frem, du kan ikke ødelægge
noget ved at sætte de ledninger forkert. Læs på dem, der plejer at være med
hvidt skrift, og på mb'et plejer der også at stå noget.

Lars

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-02 15:53

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev....

> Jeg aner ikke hvad bundkortet er for et, det eneste jeg ved, er
> at det er et ASUS

Du kunne jo se om du kan finde det på Asus' sider. De har billeder af
alle deres bundkort.

http://www.asus.com.tw/mb/mbindex.htm

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 16:50

PC'en er en P4 intel, 1,3 Ghz.
Håber i kan hjælpe.

Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 17:41

Jeg har fundet ud af, at bundkoretet er et P4T-M.
Jeg har downloadet manuellen på ASUS' side, men jeg kan SLET ikke finde ud
af det. Det står på engelsk, og jeg kan slet ikke se hvad de forkortelser
er.

Jeg ville blive meget glad, hvis i kan hjælpe.

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Lars N

Dato : 02-06-02 17:44

> [...]
> er.
>
> Jeg ville blive meget glad, hvis i kan hjælpe.

For hulen da, brug 30min, på at sætte ledningerne hvor du vil! Enten virker
det ellers virker det ikke, og så sætter du ledningen ned på et andet stik??

Damn da...

Lars

Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 17:58

Jamen der er jo 5 ledninger !!!!

Fra : Martin K

Dato : 02-06-02 18:05

Hagman wrote:
> Jamen der er jo 5 ledninger !!!!

Det er ikke altid nødvendig at benytte alle sammen.... se venligts
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html, det gør sagerne mere
overskuelige...

--
Martin K

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-02 19:47

"Hagman" <hagman@stofanet.dk> skrev....

> Jamen der er jo 5 ledninger !!!!

Jeg tror hellere du må betale dig fra det.

Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 20:00

> Jeg tror hellere du må betale dig fra det.

Ok, hvor meget tror du det koster ???

Fra : Lars N

Dato : 02-06-02 20:29

> Ok, hvor meget tror du det koster ???

Aner det ikke, men det er altså ikke svært. Undskyld mit "temp." men bare
prøv. Se på linket ang. dit mb som en gav dig.
Ellers få en ven til at gøre det måske, men betale sig for det skal du ikke.

Lars

Fra : Hagman

Dato : 02-06-02 20:35

> [...]
> prøv. Se på linket ang. dit mb som en gav dig.
> Ellers få en ven til at gøre det måske, men betale sig for det skal du

Øv :)
....jeg synes ellers jeg har prøvet ALT.

Fra : Den glade dreng

Dato : 02-06-02 22:06

Hagman <hagman@stofanet.dk> skrev i en nyhedsmeddelelse:3cfa73a4$0$9291$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> ikke.
> >

> Øv :)
> ...jeg synes ellers jeg har prøvet ALT.

Jeg nu heller ikke så meget tjek på det, men hvis det er de små ledninger med 2 enkelse på, må det ihvertfald være
1 til den lampe på kabinettet som viser at compen er tændt
1 til reset knappen
1 til at vise at harddisken kører
1 til en højtaler

den sidste ved jeg så ikke hvad er til

muligvis en extern blæser på cpuen

Fra : Ploink

Dato : 02-06-02 22:23

Mon ikke den sidste er til at tænde putteren med,
altså PW-SW, det er faktisk den eneste du skal bruge, de andre kan undværes.
Mvh Ploink@oncable.dk

Fra : Martin K

Dato : 02-06-02 17:56

Hagman wrote:
> [...]
>
> Jeg aner ikke hvad bundkortet er for et, det eneste jeg ved, er at
> det er et ASUS (Det står der ihvertfald på bundkortet) :)

Da jeg samlede min fandt jeg ud af, at de mørkeste ledninger i eksempelvis
HDD Led. skal vende mod plus. Da dette blev gjort, virkede det første gang

--
Martin K

Fra : Hagman

Dato : 03-06-02 17:28

Jeg har fundet ud af det.
Ellers tak for hjælpen alle sammen.

Hvis der er andre der sidder inde med et lign. problem, så var problemet at
USB2-stikket skal være i.

Med venlig hilsen,
Hagman.