sejljolle?
Fra : Herbert Garonfolo

Dato : 02-06-02 13:00

Jeg er på udkig efter en sejljolle som er generelt billig. Det skal være en
en-mandsjolle og jeg vejer ca.70 kg. De typer enmandsjoller, som jeg
umiddelbart lige kan komme i tanke om, er europajolle og laserjolle, men de
forekommer mig noget dyre..

Hvad findes der af joller, som passer til mit behov for en lille
weekendhyggesejlads?

--
/Herb
www.dolciamaro.cjb.net

---

Fra : Søren C. Bjulf

Dato : 04-06-02 08:53

Prøv og hold udkig efter de såkaldte Topper-joller.
Det er en amerikansk jolle i plast (ikke glasfiber) og med en relativ simpel
rigning, som egner sig godt til uforpligtende leg/sejlads fra stranden. Den
minder lidt om en lille Flipper-jolle. Flipper-jollerne er der jo også en
del af endnu, og de er i reglen meget billige.
mvh Søren

Fra : Herbert Garonfolo

Dato : 04-06-02 10:47

Jeg har tænkt på flipperjolle men det er jo tomandsjoller, så de dur ik
rigtig.. men jeg har tjekket topperjollen ud, og den virker som noget der
lige passer på det jeg leder efter.. kan man købe dem fra ny i danmark?

/Herb

---

Fra : Per LH

Dato : 11-06-02 10:44

> og laserjolle, men de
> forekommer mig noget dyre..

"Dyr" bliver tit forvekslet med "mange penge", men vær opmærksom på at du
får dine penge igen når du sælger den igen.

Jeg kan anbefale Laseren fordi den er god at lære at sejle i - og sikker.
Den er solid og nem at vedligeholde, du kan finde andre lidelsesfæller at
sejle imod.

Skulle du få lyst til at købe en så kig efter:

Hæld vand i mastehullet (helt fuld) og vent 10 minutter. Hvis det er sunket
= find en anden jolle.
Kig efter tæring ved popnitter i mast og bom (også kaldet VVS) . De kan - og
bør - let udskiftes.

Hilsen Per, der savner sine første tre Laserjoller.