MS Windows
briani 27239
SB live player 5.1 og XP
Fra : Futte

Dato : 02-06-02 12:55

Hej

Når jeg har kørt cd ind og vil opdater sb driverne fra SB hjemmeside låser
min pc også når jeg henter opdatering fra Windows update prøvede på ME der
gik det fint, er der nogle der har samme problem eller er det bare in af de
særheder windows XP har

MVH
Fnugi

Fra : Jens S

Dato : 02-06-02 13:32

"Futte" <fnugi@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> gik det fint, er der nogle der har samme problem eller er det bare in af

Hej

Hop ind på www.kxproject.com . Der finder du nogle drivere som kan bruges
til både Soundblaster Live og Audigy-kortene, og de er bedre end Creative's
egne (Creative's driveropdatering er ikke den bedste). Blandt andet er der
ASIO-drivere med, så dit soundblasterkort kan
anvendes i fx Logic Audio.

Du skal have fat i 2 filer:
http://people.freenet.de/kxdev/libs.rar skal pakkes ud i dit
C:\winnt\system32 - bibliotek.
http://www.kxproject.spb.ru/mirrors.php#kxdrv3520.rar er selve
installationsfilen til driverne.

God fornøjelse

Jens

Fra : Futte

Dato : 02-06-02 14:04

Tak det har jeg prøvet det virker fed mixer hvordan er de driver bedrer ind
SB's
MVH
Fnugi

Fra : Jens S

Dato : 02-06-02 15:43

> Tak det har jeg prøvet det virker fed mixer hvordan er de driver bedrer
ind
> SB's
> MVH
> Fnugi

De skulle efter sigende skabe færre kompatibilitetsproblemer, og så er der
som sagt ASIO-drivere med, som er de drivere der bliver brugt i
profesionelle lydprogrammer (fx Logic Audio og Cubase).

Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 15:57

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> egne (Creative's driveropdatering er ikke den bedste). Blandt andet er der
> ASIO-drivere med, så dit soundblasterkort kan

Hmm, et lille jubii.. Der nu lyd på mit kort.. Samt på EX boksen med digital
out og det hele... Men lyden hakker da mere end behageligt ved fx afspilning
i winamp..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 15:59

> [...]
digital
> out og det hele... Men lyden hakker da mere end behageligt ved fx

Nu siger Creative Diagnostics da:

Hardware Test Result
06/02/2002 04:57:59PM SB Audigy Detection Test Pass

Software Test Result
06/02/2002 04:58:02PM Wave Driver Test Pass
06/02/2002 04:58:02PM MIDI Driver Test Fail
06/02/2002 04:58:02PM Mixer Driver Test Fail
06/02/2002 04:58:03PM DirectSound Test Fail
06/02/2002 04:58:03PM DirectSound3D Test Fail
06/02/2002 04:58:04PM SoundFont Setting Test Fail
06/02/2002 04:58:04PM Mixer Settings Check Fail

Inden installation af den mixer, fik jeg også fail på WAve driver test (ikke
mærkeligt)