Bedste biograf i Århus
Fra : Claus Nielsen

Dato : 02-06-02 12:26

Jeg skal snart en tur til Århus, og kunne godt tænke mig at opleve
hvordan det er at se en film i en "rigtig god" biograf.

Så hvilken biograf i Århus skal jeg vælge ?!?

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-06-02 12:58

Claus Nielsen <batboy@ofir.dk> writes:

> Jeg skal snart en tur til Århus, og kunne godt tænke mig at opleve
> hvordan det er at se en film i en "rigtig god" biograf.
>
> Så hvilken biograf i Århus skal jeg vælge ?!?

Rent teknisk er det nok BioCity. Hvis du kommer til Århus via
banegården eller rutebilstationen ligger den få hundrede meter
derfra.

Dog bør du checke hvad Øst for Paradis har på programmet først, for
der er tit noget interessant.

Fra : Homer

Dato : 02-06-02 14:36

Thomas Jespersen wrote:
> [...]
<snip>

> Dog bør du checke hvad Øst for Paradis har på programmet først, for
> der er tit noget interessant.

Men *ikke*, hvis - som jeg synes det fremgår af Claus' posting -
filmtitlen er mindre vigtig end det biograftekniske. Jeg tror godt vi
kan blive enige om, at Øst for Paradis har de dårligste sale i Århus,
både hvad angår billede og lyd. Så er det i denne sammenhæng mindre
vigtigt at det er Øst for Paradis der viser mesterværker som Amelie og
Requiem for a Dream.

VH
Homer

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-06-02 15:03

"Homer" <psv@nospam.e-box.dk> writes:

> [...]
> både hvad angår billede og lyd. Så er det i denne sammenhæng mindre
> vigtigt at det er Øst for Paradis der viser mesterværker som Amelie og

Jeg skal også lige nævne Slagtehal 3 hvis man er til lidt mere bizarre
film:
http://www.slagtehal3.dk/

Fra : Claus Nielsen

Dato : 03-06-02 14:14

>vigtigt at det er Øst for Paradis der viser mesterværker som Amelie og
>Requiem for a Dream.

Det ser ud til at BioCity er biografen jeg skal kikke nærmere på.

Men den der film "Requiem for a Dream", den har jeg set på IMDB under
deres top250 film, jeg har faktisk ledt efter den nede i Blockbuster,
men den er måske slet ikke udkommet på video endnu ??

Fra : Andrew

Dato : 02-06-02 20:21

Jeg vil klart anbefale den store sal i Biocity. Den ligger 100 meter fra
banegården.
Der er THX og hele balladen, og så er salene ret nye.

Mvh Anders

Fra : Steffen Moestrup

Dato : 03-06-02 21:34

Vil man dog væk fra den anmasende Biocity, hvor kommercialiteten for
alvor er steget til hovedet kan Palads anbefales, som en dejlig
biograf med publikum i centrum og som ikke forfalder til Art Cinema
Fatale. Og så der jo også....Århus Studenternes Filmklub på Institut
for Matematiske Fag, stedet hvor film, der ellers ikke kan ses andre
steder, kan ses for yderst rimelige priser. Desværre starter deres
program først til september. Held og lykke med biografrundturen i
Århus.

/Steffen

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-06-02 22:33

"Steffen Moestrup" <s_moestrup@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alvor er steget til hovedet kan Palads anbefales, som en dejlig
> biograf med publikum i centrum og som ikke forfalder til Art Cinema

Sal 1 er en rigtig fed sal, men de bør snart få renoveret de øvrige sale, de
er
godt nok ikke meget bevendt. I særdeleshed er sal 3 frygtelig at sidde i.
Jeg får ondt i benene hver gang!

/Brian