MS Windows
briani 27239
problemer med driver install på XP
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 12:36

Hej

Jeg har gjort noget frygteligt ;-/

Jeg har et Creative Audigy platinium EX lydkort.....

Jeg fandt nogle nyere drivere på nettet. Godtnok ikke officielle...

Dem indstallerede jeg så... Det skulle jeg aldrig have gjort......

Herefter var lyden vildt dårligt, og ingen lyd i EX boxsen.

jeg sad den halve nat, og prøvede at lortet til at spille igen...

Jeg ved snart ikke hvad jeg IKKE har prøvet.

Jeg har fjernet kortet fra system, og indstallerede drivere fra Orginal
driver cd... Men så snart computeren starter op igen. Siger panelet til
kortet, at det er forfejlede drivere... Man kan så herefter blive ved med at
prøve at geninstallere drivere.. Men det er somon den bliver ved med de
gamle drivere...

Hvis jeg fjerner kortet software messigt fra system.. Og genstarter. Finder
den kortet med de der lorte drivere....

Er der en måde, jeg gøre så windows XP, som jeg har, ikke selv indstallere
driverne??

Også selvom jeg går ind og vælger "opdater" eller geninstaller drivere.. Og
vælger manuelt filerne fra CD-rom´en... Så er det ski det samme mønster.

Er der forresten en der har et IMAGE af Creatice Orginale XP driver cd. til
Audogy kort?? Som gider smide det op et sted?

Nu har jeg så taget kortet helt ud af maskinen.. Nogen der har et bud?

Fra : ha

Dato : 02-06-02 13:01

> Jeg ved snart ikke hvad jeg IKKE har prøvet.

Systemgendannelse?

mvh
ha

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 13:06

"ha" <not-me@dot.com> wrote in message

> Systemgendannelse?

Nej hvordan?

Fra : Henning Lund

Dato : 02-06-02 13:16

Bjarke Hansen skrev:

> Nej hvordan?

Hvis du går ind i hjælp i windows, står der alt om systemgendannelse, og
hvordan du gør

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 13:43

"Henning Lund" <Fjerndettehla@tdcspace.dk> wrote in message

> Hvis du går ind i hjælp i windows, står der alt om systemgendannelse, og
> hvordan du gør

Troe...

Hvis det er roll back driver, du tænker på.. Så er det ligesom også
ligemeget.. Da jeg har kørt frem og tilbage ca. 20 gange. Og den har kun
backup een gang tilbage

Men ligenu er jeg igang med at finde alle stumperne af filerne, som ligger
gemt i system32. for at se om det hjælper at slette dem

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-06-02 13:58

Bjarke Hansen wrote:

> Hvis det er roll back driver, du tænker på.. Så er det ligesom også
> ligemeget.. Da jeg har kørt frem og tilbage ca. 20 gange. Og den har
> kun backup een gang tilbage

Jeg tror egentlig af det er Systemgendannelse Henning mener når han skriver
Systemgendannelse.

I en dansk XP finder du den ved

Start --> Programmer --> Tilbehør --> Systemværktøjer --> Systemgendannelse

I en engelsk er den vel samme sted, det hedder bare noget andet

vh
Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-06-02 14:40

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote in message

> Start --> Programmer --> Tilbehør --> Systemværktøjer -->
Systemgendannelse

Okey tak...

Men som jeg sikkert havde forudset... virker det ikke en dyt....

Den kan huske noget tilbage til noget drivere i nat kl. 01:50... Men jeg
indstallerede driverne før klokken 12. Hvis jeg prøver at restore den sidste
i nat kl. 01:50. Så når puteren starter op igen, siger den no chance have
made for you system....

Jeg tror problemet er, at de drivere jeg installerede... Mener XP, er
godkendte fra hardware compatibel listen.... Og så snart jeg installerede
noget andet, mener det at det er noget skidt...

Før hed kortet Creative SB Audigy.. Nu vil den hele tiden installere til
"Creatice Audigy Audio Processor (WDM)" Hvis jeg vælger at installere
driverne igen, og vælger advanceret og vælger hvilke jeg vil installere...
Så er der 3 styks... En fra August 2001, som er dem er ligger på cd´en. Fra
september, som er dem som man downloade fra nettet, hvor det er til at
updatere driverne.. og så fra Februar som er de skod drivere.... Problemet
er at den kalder dem "Creatice Audigy Audio Processor (WDM)" alle sammen...
Hvis jeg vælger den øverste fra August.. er der et par filer den ikke kan
finde.. Hvor jeg så vælger dem direkte fra CD-rommen.. Til slut siger den så
at den ikke kan starte Hardwaren. Eller at den ikke kunne installere
driverne..... XP VIL altså installere de andre drivere....

Hvad gør jeg?

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-06-02 14:42

Bjarke Hansen wrote:

> Hvad gør jeg?

Aner det ikke
Måske en nyinstallation af Windows?

vh
Peter

Fra : Zip

Dato : 03-06-02 08:54

Bjarke Hansen skrev i meddelelsen <3cfa2007$0$42356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

>Hvad gør jeg?

Man går ud fra at du har prøvet dette
1, afinstaller al creative software samt fjern kortet i enhedshåndtering (mener det heder det)
2, genstart puteren, installer driverne samt creative softwaren.

Ellers se her:
http://www.soundblaster.com/support/winxp/

http://www.3dsoundsurge.com/drivers/Live/Windows2000.html

http://www.3dsoundsurge.com/drivers.html

http://fernando.darocha.free.fr/liveware.htm

http://www.americas.creative.com/support/welcome.asp?RD=kbase

Håber du får skidtet til at spille
--
Sommerhygge
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 15:05

"Zip" <zip@_ANTISPAMBLOCK_krudt.dk> wrote in message

> [...]
(mener det heder det)
> 2, genstart puteren, installer driverne samt creative softwaren.

Tak tak, men jeg er snart ved at gå op i limningen.. Nu smider jeg altså mit
Liveplayer 1024 i samme PCI slot prøver at installere skidtet.. tage det ud
og sætte audigy i igen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 15:13

> [...]
mit
> Liveplayer 1024 i samme PCI slot prøver at installere skidtet.. tage det

Det virkede med det samme,, altså Liveplayeren.... Selv på EX boksen med
digital out in osv.. Der var lys i den optiske allerede ved boot af
computeren... Det var der ikke med Audigy´en... så gad vide om der er noget
helt galt i ilde...

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 15:42

Bjarke Hansen skrev:

> Tak tak, men jeg er snart ved at gå op i limningen.. Nu smider jeg
> altså mit Liveplayer 1024 i samme PCI slot prøver at installere
> skidtet.. tage det ud og sætte audigy i igen

Jeg kan da fortælle at jeg også troede jeg var smart på et tidspunkt
og valgte at installere drivere fra Creative til mit Live 5.1 som
skulle være WinXP kompatible, men det endte i kaos og blå skærme og
aldrig havde systemet kørt så dårligt som efter disse drivere var
blevet installeret. Jeg havde lavet et image af installationen
forinden, så det var nemt at komme tilbage, men det er sidste gang
jeg installerer drivere fra Creative.
Pt. kører jeg med MS's drivere fra Windows Update, som er blevet
opdateret to gange og det kører formidabelt. Det eneste jeg ikke har
er Creative Mixer og alt det andet ragelse der følger med, men jeg
har egentlig heller ikke noget at bruge det til når det kommer til
stykket.

Madsen.

Fra : Jens S

Dato : 03-06-02 18:52

> [...]
> er Creative Mixer og alt det andet ragelse der følger med, men jeg
> har egentlig heller ikke noget at bruge det til når det kommer til

KX driverne fra www.kxproject.com kan stærkt anbefales. De virker fint under
WinXP og der er ASIO-drivere inkluderet, samt en udemærket mixer.

De bedste hilsner
Jens

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 20:36

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message

> KX driverne fra www.kxproject.com kan stærkt anbefales. De virker fint
under
> WinXP og der er ASIO-drivere inkluderet, samt en udemærket mixer.

Har jeg prøvet.. Det virkede.. Men bestemt ikke ret godt.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-06-02 22:53

> [...]
> er Creative Mixer og alt det andet ragelse der følger med, men jeg
> har egentlig heller ikke noget at bruge det til når det kommer til

Har I prøvet "SBLiveXPDrvUpdate.exe". Siden jeg installerede den til mit
Live Player i Windows xp, har det kørt upåklageligt.

Kurt

Fra : Futte

Dato : 05-06-02 09:06

Jeg har lige købt et SB liveplayer 5.1 og kørt cd ind men hvis jeg vil
opdatere bla. med SBLiveXPDrvUpdate.exe kopier den godt filer over men der
hvor der står den opdatere windows driver kommer den ikke vider hvis jeg
starter Task programet køre min cpu 100% og sb programet køre men sådan kan
det stå ind til jeg lukker programet har prøvwt med Compaq driver men de
siger bare at jeg ikke har et SB kort i min pc bruger windows XP pro dk

MVH
Futte

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 19:52

Jens S skrev:

> KX driverne fra www.kxproject.com kan stærkt anbefales. De virker
> fint under WinXP og der er ASIO-drivere inkluderet, samt en
> udemærket mixer.

Jeg vil hente dem og overveje at prøve dem på et tidspunkt, men der
skal dæleme godt nok tages backup først. :)

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 20:39

> Jeg vil hente dem og overveje at prøve dem på et tidspunkt, men der
> skal dæleme godt nok tages backup først. :)

Prøv dem her:

URL ftp://ftp.compaq.com/pub/softpaq/sp20501-21000/SP20920.exe
Comment
Referer http://fernando.darocha.free.fr/liveware.htm
Resume Yes
Local File C:\Downloads\SP20920.exe
File Date 04/30/02 13:38:00
File Size 395359917
Completed 395359917
Total Time 00:58:27
Average Speed 110.09 KB/s
Create Time 06/03/02 18:36:54
Complete Time 06/03/02 19:40:37

Det fik fx mit kort til at blive installeret.. Jeg roder da stadig med
skidtet...

De skulle være det optimale Driver setup Fx ifl. nyhedsgruppen
news:products.sound_blaster.audigy på news:\\news.creative.com

Der skulle der også være indbygget ASIO Drivere...

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 21:05

Bjarke Hansen skrev:

> De skulle være det optimale Driver setup Fx ifl. nyhedsgruppen
> news:products.sound_blaster.audigy på news:\\news.creative.com

Ja, men vel til et Audigy-kort. Mit er et Live! 5.1.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-02 21:08

> Ja, men vel til et Audigy-kort. Mit er et Live! 5.1.

Det er både til Audigy og 5,1 Kortet

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 21:15

Bjarke Hansen skrev:

> Det er både til Audigy og 5,1 Kortet

Okelydokely.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 22:15

Bjarke Hansen skrev:

> Average Speed 110.09 KB/s

Blærerøv.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-02 20:41

> Blærerøv.

Hehe, men hvad fik du da?

Det gælder bla. i at have et ordenligt download program

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 23:46

Kurt B. Andersen skrev:

> Har I prøvet "SBLiveXPDrvUpdate.exe". Siden jeg installerede den
> til mit Live Player i Windows xp, har det kørt upåklageligt.

Jeg kan ikke huske hvad jeg sidst installerede af Creatives skrammel,
men jeg har prøvet flere forskellige. Det er dog ved at være et halvt
års tid siden at jeg sidste rodede med det og opgav.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 04-06-02 01:03

Bjarke Hansen skrev:

> Det er både til Audigy og 5,1 Kortet

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/creative/no_live.gif> :)

Der sidder et Live 5.1 i maskinen og det er jeg 100 % sikker på.
Om det så er et eller andet Scumpaq-modificeret-driver-halløj ved
jeg ikke. Man skulle faktisk tro det for i Release.txt står der
følgende:

Dependency
==========
Windows XP OS (Home or Professional) preinstalled
Compaq Audigy Part Number 277619-101 (Vendor SB0160 Series) must be
installed
Compaq Soundblaster Live Value 5.1 232756-001 must be installed

Mit lydkort er for øvrigt ikke et Live Value 5.1, men et Live 5.1.
Det kan muligvis også være derfor at det kan lade sig gøre at
installere den.

Madsen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-02 20:38

> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/creative/no_live.gif> :)

Okey den besked for jeg også når jeg har mit Audigy Kort i maskinen...

Det der delme noget lort efterhånnden. Jeg fik det ikke til at virke
allligevel.

> [...]
> Om det så er et eller andet Scumpaq-modificeret-driver-halløj ved
> jeg ikke. Man skulle faktisk tro det for i Release.txt står der

Den installerede software og driverne perfekt til mit SB 1024 Player
kort..... Så det kører jeg med i øjeblikket.. Men jeg må nok geninstallere
XP

Fra : Madsen

Dato : 04-06-02 20:48

Bjarke Hansen skrev:

> Hehe, men hvad fik du da?

Jeg har kun en 512/128-forbindelse, så omkring 50 KB/sec. men alligevel
går det da hurtigt nok hvis man sammenligner det med ens gamle ISDN-
forbindelse. :)

Madsen.