MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Sys.com" i forbindelse med Win2k
Fra : Jens Nikolaisen

Dato : 01-06-02 23:20

Nu skal I høre om mit problem :)

Jeg har solgt en af mine gamle Harddiske, hvor jeg havde win98, og et
par andre styresystemer. Jeg købte nemlig en 80 GB harddisk.
Jeg har for længe siden smidt mit floppy-drev ud, da det ikke duede.

Nu er en ny harddisk jo ikke rigtig klar til styre system med det
samme. Derfor måtte en af de gamle HDer (jeg har 3 i alt sat i nu, 2
gamle og en ny) være styresystem lige i starten. Derfor jeg kan sidde
i windows nu. Jeg måtte derfor bruge win2k installationsCDen i
CDROMdrevet som bootdisk, og så installere på de gamle. For at
installere på den nye, som jeg også gjorde, kan jeg jo ikke bruge til
noget. Win2k genkender Harddisken, men dos vil ikke vide af den

Summa sumarum: Mit spørgsmål. Nu hvor jeg kun har win2k i mit system
og vil have en ny Harddisk gjort bootable, hvordan gør jeg så det?
Jeg fatter ikke at Microsoft bare har fjernet sys.com. Det giver ingen
mening?

Tillægsspørgsmål:
I øvrigt kunne en version af fdisk som jeg dog havde liggende slet
ikke genkende min 80 GB med den rigtige størrelse - kun som en 10 GB
harddisk. Det kunne win2k installationssystemet, som flinkt nok ville
formatere den som 80 GB, men altså ikke som bootable!
Hvorfor er der problemer med nye HD og fdisk?

Fra : Madsen

Dato : 01-06-02 23:27

Jens Nikolaisen skrev:

> Summa sumarum: Mit spørgsmål. Nu hvor jeg kun har win2k i mit system
> og vil have en ny Harddisk gjort bootable, hvordan gør jeg så det?

Det kan du vel med det indbyggede diskhåndteringsværktøj i Win2000.
Højreklik på Denne Computer > Administrer > Diskhåndtering.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 01-06-02 23:31

Jens Nikolaisen skrev:

> Hvorfor er der problemer med nye HD og fdisk?

Madsen.