H: ABIT KT7A raid
Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 00:10

Hej

Hvordan kan jeg se hvilken version af MB jeg har jeg ved det er et KT7A med
Raid men jeg ved ikke hvor jeg kan se om det er version 1.3 den kan nemlig
flashes med en ny bios så den kan kører med XP2100 Cpu

Hilsen Preben

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-02 07:26

"Preben Christensen" <ag-data@c.dk> skrev....

> Hvordan kan jeg se hvilken version af MB jeg har jeg ved det er
> et KT7A med Raid men jeg ved ikke hvor jeg kan se om det er
> version 1.3

Der plejer at sidde en lille sticker på det sidste PCI/ISA slot.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 08:59

Hej

Der sidder en blæser på chip-sættet fortæller det noget om hvilken model det
så er.

Hilsen Preben

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 02-06-02 09:08

"Preben Christensen" <ag-data@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Der sidder en blæser på chip-sættet fortæller det noget om hvilken model
det
> så er.
>
> Hilsen Preben

Der er blæser på northbridge på alle KT7A

Nederste venstre hjørne (ved siden af ISA-slottet som er det eneste kulsorte
slot, PCI=hvid, AGP=brun) sidder et klistermærke med en strejkode (sort på
hvidt). På denne står enten revision 1.0, 1.1, 1.2 eller 1.3 ....

-Thomas

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 11:50

Okay

Der står ver 1.1 det vil sige den kan køre med en MAX cpu på 1.4Gb altså
T-Bird ØV ØV

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 11:52

Eller kan den køre med XP1600 som er på 1.4GB

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 11:54

Hvad ville være bedst en Duron 1.3GHz en T-Bird 1.4Ghz eller en XP 1600 på
1.4Ghz
"

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-06-02 15:42

"Preben Christensen" <ag-data@c.dk> skrev....

> Hvad ville være bedst en Duron 1.3GHz en T-Bird 1.4Ghz eller en
> XP 1600 på 1.4Ghz

Ja det var godtnok en af de svære. Det må blive et skud: XP1600...

Fra : Preben Christensen

Dato : 02-06-02 11:56

Der står 1.1 det vil sige den kan køre max 1.4Ghz hvad er så bedst:
Duron 1.3Ghz eller T-Bird 1.4Ghz eller XP1600 som kører 1.4Ghz

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 02-06-02 22:47

> Der står 1.1 det vil sige den kan køre max 1.4Ghz hvad er så bedst:
> Duron 1.3Ghz eller T-Bird 1.4Ghz eller XP1600 som kører 1.4Ghz

Det bliver så TB 1.4 eftersom Athlon XP ikke er understøttet på rev. 1.1

dog forlyder det at rev 1.1 kan køre Athlon XP, men er ikke godkendt til det
af AMD, fordi den ikke skriver P-rating, men den aktuelle clockfrekvens, så
det er et forsøg værd. I så fald kan du køre mindst 14x133 = 1862 = Athlon
XP 2300+ eller mere (findes ikke) = du kan køre alle athlon XP....

-Thomas