Klikkende strømforsygning???
Fra : NewbieLinuxUser

Dato : 01-06-02 22:57

Har lige fået en CPU tilbage fra butikken, og sat den på mit motherboard.
Det eneste der sker er at PSU'en klikker (hvilket den ikke gør når jeg tager
cpu'en af men lader blæseren blive på). Jeg ved med sikkerhed at det ikke er
forkerte jumper settings som er årsagen, idet de eneste 2 jumpere der er
indikere Keyboard poweron og clear CMOS. OK tænkte jeg, PSU'en er gået sig
en tur så vi skifter den. Men den nye PSU klikker også lystigt derud af!!
Derfor spørger jeg om nogen har været ude for lignende, og hvis ja, er det
CPU som er ødelagt (igen)???

MVH

Jonas

Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 23:06

> [...]
> Derfor spørger jeg om nogen har været ude for lignende, og hvis ja, er det
Hvor hurtigt klikker den?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : NewbieLinuxUser

Dato : 02-06-02 08:07

> Hvor hurtigt klikker den?

Cirka 1-2 gange i sekundet.

Og den klikker som sagt ikke når CPU'en er taget fra.

MVH

Jonas

Fra : Klaus G.

Dato : 02-06-02 12:16

> Cirka 1-2 gange i sekundet.
Umildbart kunne det lyde som et relæ som går amok, måske pga. en
kortslutning af vekselstrøm på jævnstrøm, men burde nok klikke noget
hurtigere så.

> Og den klikker som sagt ikke når CPU'en er taget fra.
Ja det giver jo ingen mening udover at det måske er din cpu som er fesen af,
eller dit bundkort.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : NewbieLinuxUser

Dato : 02-06-02 12:51

> kortslutning af vekselstrøm på jævnstrøm, men burde nok klikke noget
> hurtigere så.

Har prøvet med en anden strømforsygning med samme resultat

> Ja det giver jo ingen mening udover at det måske er din cpu som er fesen
af,
> eller dit bundkort.

Prøvede bundkortet med en anden CPU for cirka 2 uger siden (inden jeg sendte
CPU'en tilbage til forhandleren) og der virkede kortet fint. Har desværre
ikke en anden CPU ligenu som jeg kan teste med.

MVH

Jonas