MS Windows
briani 27239
Hjælp, min pc starter sig selv!!!
Fra : Gitte

Dato : 01-06-02 22:27

Jeg installerede windows xp pro på min maskine i går, og nu har den fået sit
helt eget liv!! I nat kl 04.30 startede den op af sig selv, og den har lige
gjort det igen.
I windows 98 lukkede computeren selv helt ned, men nu står den med "du kan
nu slukke computeren" i stedet for, hvor sætter man det at den skal slukke
helt?

Håber i kan hjælpe mig

Gitte

Fra : Madsen

Dato : 01-06-02 23:03

Gitte skrev:

> Jeg installerede windows xp pro på min maskine i går, og nu har
> den fået sit helt eget liv!! I nat kl 04.30 startede den op af sig
> selv, og den har lige gjort det igen.

Der er måske noget 'Wake on et-eller-andet' halløj slået til i BIOS.

> I windows 98 lukkede computeren selv helt ned, men nu står den med
> "du kan nu slukke computeren" i stedet for, hvor sætter man det at
> den skal slukke helt?

Kontrolpanel > Strømstyring > APM > Flueben ved noget i retning af:
'Avanceret strømstyring'.

Madsen.

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 02-06-02 09:51

"Gitte" <gitte.ottosen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med "du kan
> nu slukke computeren" i stedet for, hvor sætter man det at den

Strømstyring - fanen avanceret. Nederst findes indstillinger for
hvad der skal ske når du trykker på afbryderknappen. I fanen APM
kan du sætte flueben i "Aktiver APM".

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.