programmer til båndbredde styring
Fra : XoDeus

Dato : 01-06-02 21:21

Hej.
jeg har et virituelt netværk hvor der er 2 pcere tilsluttet til Internettet
med en BB fra TDC via en Speedstream Router fra TDC. Nu kunne jeg tænke mig
at vide om der findes nogle programmer til at styre båndbredden til pc'erne.
Linux og windows programmer har interesse. Det skal helst køre fra en
maskine!

//XoDeus

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-06-02 23:59

XoDeus <xodeus@hotpop.com> writes:

> [...]
> Linux og windows programmer har interesse. Det skal helst køre fra en

Kig på kapitel 9 i advanced routing howto. Den finder du blandt andet
på <http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/Adv-Routing-HOWTO.html>. Uden
at have læst den, så kan
<http://mirrors.sunsite.dk/ldp/HOWTO/ADSL-Bandwidth-Management-HOWTO/index.html>
sikkert også have interesse.

--
Jacob - www.bunk.cc
Stupidity got us into this mess -- why can't it get us out?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-06-02 23:06

XoDeus wrote:

> [...]
> Linux og windows programmer har interesse. Det skal helst køre fra en

Jeg har en unixboks stående, kører freebsd og programmet ipfw
mener jeg det hedder. Jeg har ikke selv check på unix, men jeg har
fået at vide hvilken cfg-fil jeg skal indtaste begrænsninger i og
det virker fortryllende. Man kan skræddersy hvilke ipnumre der
skal begrænses hvor meget, og rygterne siger at man også kan sætte
prioriteter op således at en maskine er vigtigere end andre..

Personligt har jeg begrænset min web/mail/ftp-server til kun at
måtte bruge ca. 50-52 kB/sek ud af de 57 jeg kan tvinge ud af min
512 kbit adsl, på den måde får jeg lækre lave ping-tider på mine
online spil..

--
Hygge..
Thomas