Sex-historie
Fra : Bo Warming

Dato : 01-06-02 19:54

Sex-historie

Plato 470-350

Han beretter om mandefilosoffer og deres unge drengevenner i det fri Athen.
Han gør ånd og princip finere end krop og sanselighed, og derfor kaldes
kærlighed uden erotik for "platonisk"

Augustin 254-430

Han skriver i sin selvbiografi "Bekendelser" at han bad Gud om at lære ham
ikke at synde, men først når han havde fået syndet en masse først.! Han
viderefører Paulus-kristendom om skyld og skam, og at vi er tynget af
arvesynd og derfor ikke gør de gode vi egentlig vil

Derved skabes de frommes dømmesyge overfor erotik.

Abu Nuwas 762-814

Sheik Nefzaoui :"Den duftende Have "

De to skribenter fra "arabernes guldalder" skriver frit og godt om sex, for
Muhameds-tanker er endnu ikke slået igennem. Samtidig skriver indere Kama
Sutra, der omtaler orgasme som noget for særligt bevidstgjorte kvinder.

Giovanni Boccaccio 1313-75

Geoffrey Chaucer 1340-1400

Decameron hhv Canterbury historier viser at menigmand foragtede hykleriske
bollende munke.

Marquis de Sade 1740-1814 Han fornyer - sammen med Rousseau -
bekeldelseslitteraturen i pornografisk retning, og fængsles, men forsvarer
friheden godt: "Kun de dumme vil tage anstød af mine bøger. Den sande dyd
skræmmes ikke af lastens billede. Den vil tværtimod udvikle sig ved
betragtning af det."

Leopold von Sacher-Masoch 1835-95

Han beskriver dominante kvinder med pels og grundlægger porn vedr den anden
halvdel af SM

Vladimir Nabokov 1899-1977 Han skriver i romanen "Lolita" og kaster sundt
lys på at pædofili kan være l'digt og givende for begge parter

Herman Bang 1857-1912

Han har en ung forfatterlæring boende og skriver klogt om at være bøsse og
at tolerance er godt

Henrik Ibsen 1826-1906

Han går dybt i underbevidsthedens psykologi med realistiske dramaer incl om
kvindefrigørelse og syfilis-smitte

Paul Verlaine 1844-96

Han har konflikt- og slagsmåls-fyldt bøsseforhold og skriver lyrik om det

John H Kellogg 1852-1943

Sylvester Graham 1794-1851

De præker fiberrig mad og afholdenhed vedr sex - opfinder cornflakes og
grahamsbrød i det puritanske USA, hvor fedt er syndigt.

Richard von Krafft-Ebing 1840-1902

Alfred Binet 1857-1911

Beskriver fetichisme og psykoser. Lægevidenskabens og psykologiens fremme af
sexfrigørelse følges af en sær sygeliggørelse af perversiteter som værende
sindsyge

Cesare Lombroso 1836-1909

Han ser sammenhæng mellem udseende og personlighed - anatomi er skæbne.

D H Lawrence 1885-1930

Han skriver genial porno , foragter porno, og skriver at "der ville ikke
være krige, hvis ikke kvinder så på"

Sigmund Freud 1856-1939

Carl Gustav Jung 1875-1961

Alfred Adler1870-1937

De populariserer psykologisk indsigt, som Nietzsche havde skrevet
sværttilgængeligt om. Som så mange gør de deres budskaber populære ved at
cirkle om sex, der jo var meget forbudt og spændende dengang.

De opfinder indbringende terapi, som staten har overtaget, og de driver en
kile ind i familieharmoni ved at gøre den fraværende partner til syndebuk
for alt - typisk at børns problemer skyldes onde forældre,
Staten elsker at dens konkurrent, vennehjælp , derved mistænkeliggøres, og
det gav denne psykologi en god presse.

Bronislaw Malinowski1884-1942

Margaret Mead 1901-78

De forsker i stillehavsøboers fri og harmoniske sexliv - og tror på mange
løgnehistorier som deres tolke finder på. Bidrager til sexfrigørelse.

Baden Powel 1857-1941

Skaber militær vandrefuglebevægelse, spejderbevægelse, ala Hitler Jugend.
Beskyldes for pædofili fordi han kan lide at se på fotos af unge sunde nøgne
kroppe.

Fritz Haarmann 1879-1925

Han forfører drenge der i Hannover kom ind med firetoget og slår tyve af dem
ihjel og sælger deres kød , saltet, til slagterbutikker, hvilket giver
homosex dårligt ry!

Jonathan Høegh Leunbach 1884-1955

Han fængsles for at hjælpe til illegale aborter og ønsker abort brugt til at
svage ikke får børn, og skriver bogen "Arvehygiejne", som nazier lærer meget
af. Han var kommunist, altså ca det samme.

Kinsey 1894-1956

Laver undersøgelser om sex, der giver journalister pikante ting at skrive
om.

John Cleland , forfatter til Fanny Hill 1749

Jean Genet 1910-86

Fornyr porno extremt vedr hhv hetero og homosex. Staten kan se at den ikke
har evner til at kontrollere porno, så den laver opsigtsvækkende retssager
mod deres bøger, og frigiver siden porno , så det ser ud som om den har ære
for sexfrigørelse, som var kommet under alle omstændigheder.

Inge Hegeler 1927-93

Skriver sammen med sin mand Sten "Hvordan mor" og anden god sexoplysning.
Bliver læge og narkoman og dør ulykkeligt,

Bill Clinton 1946

Lyver at han ikke havde sex med praktikant, men havde ihvertfald mundsex.
Har ikke mod til at sige til journalisterne at det ikke rager dem, så han
tvinger dermed sig selv til at lyve.

Kilde Sexleksikon af ChristianGraugaard

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : R.N.

Dato : 01-06-02 20:32

"Bo Warming" skrev i en meddelelse

> John H Kellogg 1852-1943
>
> Sylvester Graham 1794-1851
>
> De præker fiberrig mad og afholdenhed vedr sex - opfinder cornflakes og
> grahamsbrød i det puritanske USA, hvor fedt er syndigt.

Arh ha ha - har du læst T.C. Boyles bog om Kellogg, når du nu skriver ham
ind her??

Den er godt nok ikke lige så god som hans store pragtbog "Worlds End" men
interessant alligevel.

> Jean Genet 1910-86

Genets bøger er da ikke porno. De er jo tværtimod smukke.

> Bill Clinton 1946

> Har ikke mod til at sige til journalisterne at det ikke rager dem, så han
> tvinger dermed sig selv til at lyve.

Øh ja, sagt på den måde virker det jo helt skørt at han ikke bare bad dem
passe deres egne sager. Det er jo grotesk, hvis han ikke kunne tillade sig
det, da han var toplederen af verdens stærkeste supermagt.

Vil det sige, at det er pressefriheden der styrer verden i dag.?
Kunne det samme ske for Putin? Eller ville en flok snagende journalister
så ryge en tur til Sibirien?

Heiliger bim bam.

elena@io.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 02-06-02 20:08

"R.N." <elena@io.dk> wrote in message

> [...]
> ind her??
> Den er godt nok ikke lige så god som hans store pragtbog "Worlds End" men

Jeg lejede en sjov video om Kellogg for få år siden og genopfriskede min
viden fra nævnte sjove Sexleksikon. Han var en dynamisk amerikaner - men så
dobbeltmoralsk som andre sektledere. Hvis du kan supplere med nogen
anekdoter fra din læsning, vil det interessere.
Mange kult-bosser havde harem - måske også han.

> Genets bøger er da ikke porno. De er jo tværtimod smukke.

Jeg nyder porno , fx Københavnerkanalen fredag og lørdag nat og finder dem
smukke og at de vil behage et stort publikum, kalder jeg ikke spekulation
men respekt for seerne. Erotisk kunst mangler ofte denne respekt.
Genet var vulgært volds-overdrivende efter min smag og søgte ikke ned i
interessant psykologi efter min smag - Oscar Wilde gør det.
Fordi Genet var så extrem at han blev forbudt, sidestiller jeg ham med
porno - er der egentlig en grænse?

> [...]
> Vil det sige, at det er pressefriheden der styrer verden i dag.?
> Kunne det samme ske for Putin? Eller ville en flok snagende journalister

Topledere rider på en tiger, og det er døden at stå af. De er i lommen på
folk der har lovet dig og dat.
Måske Clinton var slave af sin popularitet og åbenhed, og derfor ikke havde
mod til at svare "ingen kommentar" hvilket var blevet tolket som utroskab,
men havde været fin pionergerning mht at sætte grænser for journalist-magt.

"Pressefrihed" = Ytringsfrihed, altså nul-censur, er et ubetinget gode -
kritiser ikke den. At man hopper på tungen for at leve op til
medie-forventninger har ikke noget med ytringsfrihed at gøre.

Du er en modig mand der bringer censur i Rusland op - offtopicheksejægeren
Tomas vil komme efter dig. Jeg tror, at præsident og journalister har ca
samme skjulte gentleman-agreement i de to stormagter. Rusland er fattigere
og ikke så dybt påvirket af oplysningsfilosofien endnu, men de kan hurtigt
få bedre debat end Vesten, for da de valgte glasnost, perestroyka og nul-mur
var det fordi de selv ønskede markedsfrihed. USA havde foræret dem og
ØstEuropa til Stalin for at holde dem tilbage, og USA havde gerne set
diktatur, der gjorde dem svage, fortsat årtier endnu. Men Gorbatjov var en
helt med klog partitop bag sig, der gav markedsfrihed til sit land.

Russisk TV viste Jelsin befamle en sekretær - det havde de ikke behøvet - de
tør også latterliggøre egne ledere og vise afslappet holdning til
sexchikane . De er ikke så puritanske som USA, så der er nok grund til at
følge dem og lære af dem.

Vor skingre puritanisme vedr sexistiske "forbrydelser" gør Vesten til uland.
Og Hollywood styrer og får os til at følge USA, bl.a. mht at opblæse
pædofili til superforbrydelse.

Fra : R.N.

Dato : 03-06-02 17:11

> [...]

> anekdoter fra din læsning, vil det interessere.
> Mange kult-bosser havde harem - måske også han.

Så skulle det vist have været i dyb hemmelighed. I bogen virker han mere som
en streng arbejdsnarkoman og - eh men jeg skal se hvad jeg kan komme i
tanker om. Jeg tror ikke mange kan have vist hvad han foretog sig, når han
ikke arbejdede. og mens jeg læste bogen sad jeg og fik mere og mere en
fornemmelse af at nogen havde betalt forfatteren for at skrive den bog.

Åh nej, - undskyld jeg er kommet til i tankerne at bytte om på Genet og
Andre Gide. Når jeg brugte ordet 'smukke' havde jeg bl.a. André Gides bog
"Den umoralske" i tankerne.

> han

> Topledere rider på en tiger,

Formidabelt udtrykt!

> [...]
> mod til at svare "ingen kommentar" hvilket var blevet tolket som utroskab,
> men havde været fin pionergerning mht at sætte grænser for

Ja jeg kan godt se at det må være sådan det er. Det er rigtigt at Clinton er
et åbent og imødekommende kenneske, og ih hvor det forekommer en tydeligt,
når man nu bagefter kan sammenligne ham med Busch.

Og da Clinton for alvor ønskede at være både høflig og venlig, har han ikke
haft styrke til at gøre andet end hvad de ønskede.

> "Pressefrihed" = Ytringsfrihed, altså nul-censur, er et ubetinget gode -
> kritiser ikke den.

Det har du helt ret i ! ! !

> Du er en modig mand der bringer censur i Rusland op -
>offtopicheksejægeren Tomas vil komme efter dig.

Javel, godt jeg så er advaret.

> [...]
> ØstEuropa til Stalin for at holde dem tilbage, og USA havde gerne set
> diktatur, der gjorde dem svage, fortsat årtier endnu.

Er det dét man kalder klarsyn.

> Men Gorbatjov var en
> helt med klog partitop bag sig, der gav markedsfrihed til sit land.

Ja han var vel egentlig en helt og gav indtryk af at være reel og til at
stole på.
Hvad er der egentlig blevet af ham.

> Russisk TV viste Jelsin befamle en sekretær - det havde de ikke behøvet -
de
> tør også latterliggøre egne ledere og vise afslappet holdning til
> sexchikane .

Jeg tror ikke man i Østeuropa ville kalde dét der for sexchikane og heller
ikke
at den menige russer har set det sådan at han blev latterliggjort. Jeg tror
flertallet af russere har set det lille TV-klip som en fed joke. Hele deres
holdning til tingene er meget langt fra bibelbæltet i USA.

R. elena@io.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 03-06-02 23:19

> Så skulle det vist have været i dyb hemmelighed. I bogen virker han mere
som
> en streng arbejdsnarkoman

Erotik er nem at skjule. "Det kan klares på en omstigning" sagde min mor -
dengang sporvogne havde særlige billige omstigningsbiletter til, når man tog
ud og hjem indenfor en time!
En chef kan særlig nemt arrangere stævnemøder under falsk men officiel
facade.

> [...]
deres
> holdning til tingene er meget langt fra bibelbæltet i USA.

Jeg tror man gjorde Jelsin til præsident i stedet for Gorbatjov fordi HAN
VAR LET AT STYRE, fordi han var så glad for spiritus.

Man vælger også folk der er glade for sex til topjob - når de har
prioriteterne andetsteds , så kan de grå eminencer der trækker i trådene let
få deres vilje - umærkeligt.

Sexchikane er måske gjort strafbart ikke kun for feministernes skyld, men
fordi masser af chefer benytter sig af magt-frynsegodet, og nu har man basis
for at afpresse dem.