Epox 8K3A+ og 2x512Mb TwinMOS PC2700 RAM
Fra : Klaus G.

Dato : 01-06-02 19:39

Hej.

Jeg har købt mig et Epox 8K3A+ og 2x512Mb Pc2700 TwinMOS RAM. Købte det
fordi mit gamle bundkort kun understøttede PC133 RAM. Jeg sætter mit
Bundkort i, og installere win2k. Jeg får installeret uden problemer. Men da
jeg vil køre en 3Dmark2001 SE, så fryser den. Den booter også nogen gange
helt uprovokeret, dvs. at jeg ikke laver noget som helst som kan belastet
maskinen. Jeg fandt ud af at det er mine RAM som ikke kan køre med
"Controlled By SPD". Jeg er nød til manualt at sætte dem til at køre 133Mhz,
sætter jeg dem til 166Mhz, så er det den booter, eller fryser. "DRAM Timing"
kan godt være controlled by SPD, der er ikke nogen problemer. Men burde mine
PC2700RAM ikke at køre 166Mhz i stedet for 133 som jeg skal sætte dem til
manuelt for at den vil køre ordentligt? Jeg har en AMD XP 1900+(1600Mhz)
CPU. Og der er ikke varme problemer i min spand, har blæsere over det hele.
Og min PSU er 420w. Og jeg har et GF3 Ti500 Grafikkort.

hvad er der galt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Arne

Dato : 03-06-02 20:48

prøv at gi Ramklodserne lidt mere spænding

Eivind

Fra : Klaus G.

Dato : 04-06-02 16:39

> prøv at gi Ramklodserne lidt mere spænding

Hvor meget vil du anbefale? Og hvad er standard v.?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Arne

Dato : 04-06-02 17:01

Du må vist ikke gå 2.9 volt

Jeg ved ikke hvad standard er - mit gæt er 2.3 V ?

prøv f.eks 2.6 Volt

Fra : Klaus G.

Dato : 04-06-02 21:10

> Du må vist ikke gå 2.9 volt
>
> Jeg ved ikke hvad standard er - mit gæt er 2.3 V ?
>
> prøv f.eks 2.6 Volt

Nu kan jeg self ikke huske hvor mange volt den køre med default, men jeg
hævede den med 0.2v, og nu vil den godt køre PC2700. Men den vil ikke køre
Fast/Fastest/Turbo, den vil kun køre Normal. Hvad dælen kan der være galt?

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 04-06-02 21:52

> [...]
> Fast/Fastest/Turbo, den vil kun køre Normal. Hvad dælen kan der være galt?

Ved ikke, om det kan være til hjælp, men her er et Epox forum med en Epox
Tekniker. Du kan jo altid prøve at nævne problemet der.

http://www.aoaforums.com/forum/forumdisplay.php?s=b861e47939c5c9123486524887
333648&forumid=27

M.v.h.

Fra : Klaus G.

Dato : 05-06-02 12:01

> Ved ikke, om det kan være til hjælp, men her er et Epox forum med en Epox
> Tekniker. Du kan jo altid prøve at nævne problemet der.

> [...]
Takker, jeg tjekker det lige ud.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

klaus_godt@hotmail.com