Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
2002 - Året hvor DSLR'erne for alvor kom f~
Fra : Morten Winther

Dato : 01-06-02 17:44

Hej

Ja, nu sidder der nok en masse analog film fotografer og tænker 'Åh nej,
ikke endnu et indlæg om et ny digital kamera', men vi er jo nogle der er
besat af teknik, computer & samtidig har interresser for fotografi.

Derfor så jeg lige at de føste samples fra S2 pro'en lige er kommet på
nettet. Det er godt nok beta, men jeg synes stadig det er sjovt at se hvad
et 12 mp (6mp uden interpolering) kamera kan yde. Med jpeg filer på godt 5
mb ja så skal der sku en ordentlig stak flash-kort, hvis man ikke vil løbe
tør for plads.

http://myalbum.ne.jp/cgi-bin/a_menu?id=fa849780

Med det ene nye DSLR efter det anden, så er det svært at vide hvornår man
skal springe på vognen. Der venter jo liiige noget mere spændende henne om
hjørnet.

Men inden vi ser de rigtige produktionsbilleder kan man jo ikke tage en
beslutning. Først når vi har set billeder fra D100, S2, Sigma's SD-9 kan
man vælge og nu de billeder er klar, så er lancerer Nikon vel en D2.

Det er ikke nemt at være fotograf i 2002......

--
/ morten

MegaPixel.dk - dit fotoalbum på nettet! MegaPixel.dk bliver større for hver
dag der går. Lige netop nu er der gemt 3462 billeder som fylder i alt 1763
mb. Der er i alt vist 22534 billeder.

Fra : kurt

Dato : 01-06-02 18:05

Eller købe et digital kamera?!

Fra : jesper

Dato : 01-06-02 19:55

"Morten Winther" <mw@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke nemt at være fotograf i 2002......
Jo det er ret nemt fordi det er motiverne der tæller og ikke så meget
hvilket app. du har brugt.
Et af de bedste biller jeg har taget har jeg taget med et ricoh til kr.
250,- fixfokus fast tid
250. Man kan meget hurtigt fortabe sig i teknik.
jesper

Fra : Morten Winther

Dato : 01-06-02 21:45

"jesper" <hammerfest@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> 250,- fixfokus fast tid
> 250. Man kan meget hurtigt fortabe sig i teknik.

Jeg er faktisk enig, men jeg skal da være den første til at indrømme, at jeg
er fortabt i teknik og burde bruge mere tid på at tage billeder end at læse
om nye smarte ting inden for digital-verdenen.

Måske jeg i stedet skulle skrive: Det er ikke nemt at være digital-freak i
2002.

--
/ morten

MegaPixel.dk - dit fotoalbum på nettet! MegaPixel.dk bliver større for hver
dag der går. Lige netop nu er der gemt 3462 billeder som fylder i alt 1763
mb. Der er i alt vist 22636 billeder.

Fra : jesper

Dato : 02-06-02 16:11

> "jesper" <hammerfest@get2net.dk> wrote in message
>

> Måske jeg i stedet skulle skrive: Det er ikke nemt at være digital-freak i
> 2002.
Det har du nok ret i. Det er ligesom da pcerne startede med dx 66 Htz og
skulle det være 386 eller 486 men så kom pentium og der er vi vist oppe på
nr. 4 og hvor mange htz 2000 måske
jesper

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-02 16:36

Hej

PC'erne startede da ikke med DX66, næ nej den første PC'er jeg
indkøbte var en 8 Mhz med hele 8 Mb harddisk.
Det var fine ting dengang, for ellers var de normalt med 2
diskettedrev, og ingen harddisk.

Ja der er godtnok sket noget siden da.

Hilsen
Allan

BOn Sun, 2 Jun 2002 17:10:41 +0200, "jesper" <hammerfest@get2net.dk>

Fra : jesper

Dato : 03-06-02 15:14

<Gammelfar> skrev i en meddelelse
> [...]
> indkøbte var en 8 Mhz med hele 8 Mb harddisk.
> Det var fine ting dengang, for ellers var de normalt med 2

Nåååååååååååååh ja hvis vi endelig skal helt tilbage så startede jeg med en
256 k 5 1/2 tommer disk unden harddisk og der var kun 512 i rammen.
Det var kun et eksempel på udviklingen
jesper

Fra : Per Bruus

Dato : 02-06-02 00:59

> [...]
> man vælge og nu de billeder er klar, så er lancerer Nikon vel en D2.
>
> Det er ikke nemt at være fotograf i 2002......

Jeg kunne ikke lade være at køre en A3+ ud på min Epson
Det er simpelthen det bedste jeg endnu har set.
jeg må tilstå at Fuji kan et eller andet med farver Nikon bare ikke
formår, selv om jeg er glad for min D1, har det altid irriteret mig at
Fuji S1 havde meget bedre farver, nu sidder jeg og sammenligner D100
med S2 og mener at Fuji for første gang har lavet et Digital kamera
der ikke alene kan sammenlignes med men tilmed overgår traditionel
farvenegativ, i såvel opløsning som dynamik og farvegengivelse.

Så med mindre Nikon eller andre meget hurtigt kommer med en
full size model, tror det bliver Fuji denne gang.
Alene at skulle slippe for at sidde og lave selektiv farvekorrigering
på Nikon, eller køre dem gennem bibble hver gang vil være en
særdeles kærkommen lettelse i hverdagen.

Vh.
Per