Søgefelt!
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 01-06-02 16:24

Hejsa
Jeg vil gerne lave et søgefelt... og har jeg langt om længe fundet ud af
hvordan jeg gør! *S*
Altså det var så et enkelt søgefelt...
Nu vil jeg gerne lave flere felter man kan søge på

jeg vil gerne lave det sådan at man kan søge både på postnummer, brugernavn,
alder og vægt og måske flere andre ting! *S*

Men det kunne jeg altså ikke finde ud af...

Så er der nogen der har et eksempel på hvordna man laver måske 2 felter så
kan jeg jo selv bygge videre! *S*

Det er i forbindelse med en tabel i en mysql database! *S*

PÅ forhånd tak
Mette

--
OBS!
Jeg søger overvægtige til at teste mit community!

Fra : Tvoken

Dato : 02-06-02 21:12

Du kan jo lave det så den sender en variable med feks.

i fil med søgefelt:
<form action="soeg.php?$variable">...

i søgefil

if($variable==alder){
$Query = "select * from tabel where alder='%$søgefelt%'";
}elseif($variable==postnummer){
$query = "select * from tabel where postnummer='%$søgefelt%'";
} osv.

$conn = mysql_connect("sted","bruger","pass")or die(mysql_error());
mysql_select_db("database")or die(mysql_error());
$row = mysql_query($query)or die(mysql_error());
.... osv.

Ellers kan du lave den

select * from tabel where alder='%$alder' and postnummer='%$postnummer%' and

Fra : Toke

Dato : 03-06-02 06:41

Ups. Det er vist ikke helt rigtigt

Det hedder select *from tabel where alder LIKE '%$søgefelt%' OR like '...
osv.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-06-02 11:11

Tvoken wrote:
> Du kan jo lave det så den sender en variable med feks.
>
> i fil med søgefelt:
> <form action="soeg.php?$variable">...

og - hvis jeg har forstået spørgsmålet rigtigt:

søg efter:
<input-felt...

i:
<select... name="sogefelter"
<option...
tabel-feltnavne, fx
<option name="navn">navn
<option name="alder">alder
etc

> i søgefil
>
> if($variable==alder){

$Query = "select * from tabel where $_GET[sogefelter] LIKE '%$søgefelt%'";

(utestet)

mvh

Jesper Brunholm

--
IT-Vest Odense: <http://www.it-vest.sdu.dk/cim/>

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 03-06-02 21:54

Fedt.. nu virker det!!! *S*

Jeg valgte at gøre sådan her! *S*

$foresp = mysql_query("SELECT screename, id, alder, hoejde, vaegt,
postnummer FROM users WHERE screename LIKE '%$tekst_soeg%' or postnummer
LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY screename DESC");