Kun 1 gang
Fra : HA

Dato : 01-06-02 14:10

Hejsa

Følgende program stumpen må kun køre 1 gang, efter programmet er startet og
koden skal ligge under Form_Activate().

--- KODE ---
If Check1.Value = 1 Then
frmMain.Show
End If
--- KODE SLUT ---

Er der en der kan hjælpe med det ?

Henrik

Fra : Harald Staff

Dato : 01-06-02 15:28

Hvorfor skal den det ? Sub_Main eller Form_Load perfekt til dette.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : HA

Dato : 01-06-02 15:54

Hejsa
Jeg har prøvet at ligge koden over i Form_load, men så forsætter min "hoved"
program med at loade, med det resultat at frmMain, kommer til at ligge i
baggrunden, og det må det ikke.
Jeg har prøvet at kalde det med frmMain.Show VBModal, men så får jeg en
underlig fejl frem ?

Henrik

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 31-05-02 18:54

HA skrev:
> [...]
> baggrunden, og det må det ikke.
> Jeg har prøvet at kalde det med frmMain.Show VBModal, men så får jeg en

Jeg ved ikke om følgende er den 'rigtige' måde at lave det på (der er
sikkert andre), men prøv dette:

Indsæt en Timer på din hovedform - gå ind i Timer1's (hvis den hedder det)
properties, ændr Enabled til False og sæt Interval til 1. Gå derefter ind i
editoren og skriv Timer1.Enabled = True som sidste linie i din Form_Load().
Dobbeltklik på Timer1 på formen og skriv følgende i Timer1_Timer():
Timer1.Enabled = False
frmMain.Show VbModeless ' vbModel burde egentlig også virke ...

Hvis du bruger vbModel, skal du blot vide at eksekveringen af din hovedform
stopper og først fortsætter når du lukker frmMain.

Håber det løser problemet.

Mvh. Bjarke

Fra : Carsten Jessen

Dato : 02-06-02 08:00

Hej
Brug Form_Resize i stedet for og sæt samtidigt formens størrelse til at være
fixed. Herved køres "resize" kun første gang formen vises. Herved burde
frmMain komme i forgrunden.

Mvh Carsten

Fra : Rayman

Dato : 04-06-02 11:31

Kan du ikke bruge frmMain.Setfocus eller .Zorder istedet for show?

Mvh. Rayman

Fra : Knud Røgilds

Dato : 02-06-02 01:12

Det kan godt være jeg ser problemet for simpelt, men hvad med:

Under form load

MustRun=True

Under form activate

if MustRun then