Access denied
Fra : Mette Frederiksen

Dato : 01-06-02 13:52

Hejsa!

Sidder lige nu og prøver at lave et søgefelt så man kan søge på profiler i
min tabel...

Selve søgefeltet kommer rigtig nok frem og jeg kan godt taste noget ind og
klikke på søg!

Men så melder siden:
Cannot connect to DB: Access denied for user: 'valo_dk@localhost' to
database 'users'

hvad kan det skyldes? jeg har brugt de oplysninger jeg plejer at bruge til
connect.

MVH Mette

--
OBS!
Jeg søger overvægtige til at teste mit community!

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-06-02 14:33

On Sat, 01 Jun 2002 14:51:54 +0200, Mette Frederiksen wrote:

> Cannot connect to DB: Access denied for user: 'valo_dk@localhost' to
> database 'users'
>
> hvad kan det skyldes? jeg har brugt de oplysninger jeg plejer at bruge
> til connect.

Jeg vil tro, at du har angivet en forkert database.

--
Christian Jørgensen | I invented the cordless extension cord
http://www.razor.dk |

Fra : Mette Frederiksen

Dato : 01-06-02 16:33

Tak for hjælpen....

Det virkede! *S*

Mette

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 03-06-02 10:57

Mette Frederiksen wrote:
> Tak for hjælpen....
>
> Det virkede! *S*

Jeg vil anbefale at du bruger et std-script som du includer i dine
filer. Så behøver du kun at rette et sted hvis noget ændres, og du
risikerer ikke så let at komme til at taste fejl - og endelig ligger for
bindelses-koden ikke og "roder" i alle dine filer...

Jeg har flg løsning (stærkt inspireret af webcafe, men hvad... )

/* --- forbind.php --- */
<?php

function fejlPrint($fejl) {
echo "<p>$fejl"; if ($mysql_fejl = mysql_error()) {
} exit;
}

function forbind() {
$server = "127.0.0.1";
$bruger = "brugernavn";
$kodeord = "password";
$database = "databasenavn"; if
(!mysql_connect("$server","$bruger","$kodeord")) {
fejlPrint("Forbindelsen til Mysql kunne IKKE oprettes!");
} if(!mysql_select_db("$database")) {
fejlPrint("Databasen $database kunne IKKE vælges");
}
}

function luk_mysql() {
if(!mysql_close()) {
fejlPrint("Forbindelsen til MySQL blev IKKE lukket!");
}
}

/*
# test databaseforbindelse - indsæt flg i *.php, ret users til
eksisterende tabelnavn

include ("forbind.php");
forbind();
$test=mysql_query("select max(Id) as AntalID from users") or die
(mysql_error());
while($rk = mysql_fetch_assoc($test)){
echo "min test:".$rk["AntalID"];
}
luk_mysql();
*/
?>

/* --- /slut/ forbind.php --- */

Jeg har som regel test-koden liggende i forbind.php - så er den let at
finde og hente over i det dokument hvor jeg får mysql-fejl (hvis - når...)

Den illustrerer vist meget godt brugen af scriptet - og jeg synes det er
noget lettere at vedligeholde end søg og erstat - når/hvis man skifter
server/password/indstillinger generelt...

Endelig kan den lægges udenfor web-scope og includes derfra - hvilket
vil give en anelse større sikkerhed...

mvh

Jesper

--