HJÆLP SØGES
Fra : Oskar

Dato : 01-06-02 12:24

kan du/i hjælpe mig......

Jeg har lavet min side i frontpage og vil gerne uploade den
derfra ... Jeg har fået at vide at jeg bare skal trykke på "udgiv
websted" men den er mat, man kan ikke trykke på den???? Hvordan
uploader jeg så????

Og hvilken ftp skal jeg uploade til, skal gøre det igennem sol.dk

Håber du/i kan hjælpe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jönson

Dato : 01-06-02 14:11

> kan du/i hjælpe mig......

Ja

> [...]
> derfra ... Jeg har fået at vide at jeg bare skal trykke på "udgiv
> websted" men den er mat, man kan ikke trykke på den???? Hvordan

Med et FTP program, det er lang nemmere. Og heller ikke alle servere
understøttet upload via FrontPage
www.download.dk der kan du findes alskens FTP programmer, freeware som
shareware og Adware... :)

Det kan du læse om på http://hjemmsider.sol.dk

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 01-06-02 15:19

"Jönson" <I-HATE-SPAM@FUCK-DIG.LORT> skrev i en meddelelse

> Ja

> Med et FTP program, det er lang nemmere.

Forkert - hvad kan være nemmere end blot at hente sin hjemmeside ind ved
at klikke på frontpageikonet på MSIE-browseren, ændre sine ting når
siden er hentet ind, og "gemme" den ved at klikke på "gem"-ikonet i
FrontPage - ikke noget med at tilrette et ftp-program, skrive en hel
masse oplysninger, sikre at siderne bliver uploadet til de rette mapper
etc.

Og heller ikke alle servere
> understøttet upload via FrontPage

Nej, men det bør han da undersøge først.

Arne H. Wilstrup

Fra : Ulrik Friis

Dato : 02-06-02 19:21

"Oskar" <agamemnon@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> derfra ... Jeg har fået at vide at jeg bare skal trykke på "udgiv
> websted" men den er mat, man kan ikke trykke på den???? Hvordan

Hvis ikke du kan aktivere Udgiv Websted funktionen i FP2000, er der noget
galt med din installation af programmet. Eller også har du ikke det websted,
du vil udgive åbent i FP.

> Og hvilken ftp skal jeg uploade til, skal gøre det igennem sol.dk

Når du har fået din Udgiv Websted funktion aktiveret, så skriver du i
adresse feltet blot den ftp adresse du har fået opgivet af din udbyder
(sol.dk). Det begynder sådan her: ftp://herkommeradressen

Men hvis dit webhotel er forsynet med FP server extensions skriver du
http://herkommeradressen

Ulrik

Fra : Erik P.

Dato : 03-06-02 09:29

Hej
Med al respekt for de andre svar så ...
1) Du skal lave et "websted" når du starter. Det er ikke nok med en "side".
(Filer>ny>websted) Så er "Udgiv" knappen aktiv.
2) Skal du uploade til en server med Frontapage Extensions - det kan din
udbyder oplyse dig, om du har - så skal du klikke på "udgiv" knappen. Her
skal du så angive adressen serveren eg. http://www.mitdomæne.dk (eller havd
din udbyder har oplyst dig.) Når du klikker "udgiv", skal du sikkert angive
brugernavn og password og så udgives webstedet.
Når du derefter skal redigere webstedet foregår det "online". Du redigerer
altså i filerne på serveren, og kan dermed gøre det fra enhver computer med
Frontpage) (det er en af fiduserne med Frontpage Extensions).
Redigereing:
Vælg filer>åbn websted. Angiv adresse http://mitdomæne.dk eller hvad din
udbyder har oplyst dig og angiv brugernavn og kode, og så er du klar til at
redigere. Du behøver du ikke at udgive dine ændringer; du skal blot klikke
gem.
3) Hvis du skal udgive til en server uden Frontpage Extensions skal du følge
oventsående og skrive ftp://mitdomæne.dk (eller hvad din udbyder har oplyst
dig om upload via FTP) Det samme igen med brugernavn og password og så er
dit websted udgivet.)
Vær opmærksom på, at du nu kun kan redigere på din egen computer og derefter
uploade.Når du skal redigere skal du igen vælge "filer>åbn websted og så
angive stien til dit websted. (typisk:
C/dokumenter/mine_websteder/mit_web_sted XXX)
Lad være med at hoppe på alle de gode religiøse råd om forskellige
programmer til ftp-upload. Frontpage er en fortrinlig "ftp-klient" og når du
alligevel bruger det til redigere, så udgiv med det også.
Håber du kan bruge.
Venligst
Erik