Jeg blev endelig mor...
Fra : Annika P

Dato : 01-06-02 11:37

Ja, i torsdags hentede jeg Chili nede på fyn, og hvor er han dejlig
(det synes vi vel alle om vores pus?! :))
Han er en Chihuahua, og er født d. 10.maj

Ja, en lille tilbageholdende gut lige i disse dage, som mener at nyt
er farligt, men absolut også mener at har det hans interesse, så er
det hans.
Slæber rundt med alt legetøjet og lægger det ved hans tæppe (det vi
havde med da han blev hentet)

Fra igår eftermiddags har der kun været 1 uheld, eller har han tisset
de rette steder.
En lille kælen sag, som synes det er dejligt at ligge omkring halsen
på en, eller ved ens ben (omend han ikke er stor, må jeg sige at
efter en del timer igår med ham på armene hvor han kun ville sove, så
var det mærkbart). - Lige nu ligger han og sover i en dyne ved siden
af.

Sofaen hører vist også til hans domæne allerede mener han.
Ja, prøver da på at hoppe op, men når det går bedst er hovedet ikke
engang over sædehøjden, så der går noget tid endnu.

Turen hjem gik meget bedre end forventet - sad stille i toget, og
ikke en lyd.
Da vi kom hjem rystede han dog, og det var først igår han begyndte at
kigge hjemmet ud, uden frygt.

Mic - den dejlige mand jeg har - har igår fået lavet indhegning
omkring terrassen i ren plexiglas, så nu kan han komme ud - men det
er også farligt (og koldt!), så i eftermiddag når solen kommer frem,
tager vi derud og sidder - mon det så ikke kommer?? :)

Da han har været/er avis-hund, regner jeg med at vi nok skal lægge
nogle derud istarten så kan vil tisse, ja, hvis han ikke vil da, for
måske det bare går :)
Og dejligt at han sover ved siden af idag nu her, da han så kan komme
i egen seng (vi var ikke heeeeelt enige om placering af Chili om
natten i hjemmet, da jeg mente at hans egen seng og en hånd var
bedst, mens manden 'forbarmede' sig over ham, og dermed har jeg
ligget på ryggen i 2 nætter...

Ja, jeg er blot en glad lille "mus" ;)
Billeder har vi ikke taget herhjemme endnu, da hans tryghed er
vigtigere at få på plads, men der er da 2 med ham, da han var i
kravlegården med sin mor & co. på:
http://annika.dk/Chili/Chili2.jpg - mor og Chili
http://annika.dk/Chili/Chili1.jpg - mor, søster, Chili og en sød tæve
der er en mdr ældre.

Halsbånd har han også fået på idag, men startede med at klø sig godt
og grundigt - så meget at mens han forsøgte at samle sit legetøj ved
tæppet (lå lidt væk) så satte han sig ned utallige gange, og alt han
nåede var hans kødben.

--
Annika P. & Chili
http://annika.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-06-02 13:28

"Annika P" <newsgroup@annika.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, i torsdags hentede jeg Chili nede på fyn, og hvor er han dejlig
> (det synes vi vel alle om vores pus?! :))
> Han er en Chihuahua, og er født d. 10.maj

Ja undskyld men det er da forhåbentlig ikke 10.maj i år .. for så
tager du da livet af det lille dyr ved at fjerne den så tidligt fra
dens mor .. selv hvis den var født 10. april i år ville det være lige
i den tidlige ende at fjerne hende fra hendes mor .. hunde skal nemlig
være mindst 8 uger inden de kommer hjemmefra .... så jeg håber sørme
du enten har skrevet forkert dato eller forkert årstal .. ...

Hej fra Ami

Fra : Annika P

Dato : 01-06-02 13:33

så jeg håber sørme du enten har skrevet
> forkert dato eller forkert årstal .. ...
>
> Hej fra Ami

Ahhh.. jeg skrev forkert må jeg så sige..
10. marts :)
så nej, han er lige en del ældre end jeg fik gjort ham i 1. omgang ;)
Steen hvor han kommer fra, tager dem heller ikke fra moderen før
efter 10 uger, og han her er så 12 uger imorgen :)

--
Annika Pedersen
http://annika.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-06-02 15:49

> [...]
> Steen hvor han kommer fra, tager dem heller ikke fra moderen før
> efter 10 uger, og han her er så 12 uger imorgen :)

Hej Annika ..

Det var godt han var ældre en du først gjorde ham til .. så vil jeg da
ønske dig hjertelig tillykke med din dejlige lille vovse .. håber I
får mange gode år og hundeoplevelser sammen .. dejlig ser han jo ud på
billedet som jeg også først turde se da du skrev hvor gammel han reelt
er .. jeg stejlede nemlig bare over at du iflg det du skrev havde
taget en omkring 3 uger gammel hvalp fra sin mor og kunne altså slet
ikke få det til at passe med en ansvarsfuld ny hundeejer og en
ansvarsfuld opdrætter .. men det gjorde det heldigvis heller ikke ..
Tillykke endnu en gang ..

Knus fra Ami

Fra : Annika P

Dato : 01-06-02 18:29

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in
news:adamr7$fob$1@tux.netsite.dk :

> [...]
> med en ansvarsfuld ny hundeejer og en ansvarsfuld opdrætter ..
> men det gjorde det heldigvis heller ikke .. Tillykke endnu en

ÅHhh taktak - ja, forstår dig udmærket mht. de 3 uger *puha*
Lige nu sover han, men han har da været så modig at gå med udenfor
idag efter mange overvejelser først.

--
Annika Pedersen
http://annika.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 01-06-02 19:40

> ÅHhh taktak - ja, forstår dig udmærket mht. de 3 uger *puha*
> Lige nu sover han, men han har da været så modig at gå med udenfor
> idag efter mange overvejelser først.

Ja det kræver da mod at gå ud i den store verden ..og bedst er det
lidt efter lidt at udvide hans område .. i begyndelsen er haven længe
fin nok til at han kan få alle sine sanser brugt og blive træt ..
og så kan du langsomt udvide hans område ..

Smil fra Ami og aer og nus til vovse ...