Blade 2 - mine 5 minutter... (lidt spoiler~
Fra : Morten DH

Dato : 01-06-02 11:00

Tja så fik jeg set subj. igår - havde ikke de store forventninger pga den
lidt blandede omtale den har fået; men jeg synes den holder... Rigtig cool
tegneserievold, humor og den er faktisk lidt blodigere end de fleste nyere
film og der er fuld fart på drengen fra start til stop - der er reserveret
plads på DVD hylden ved siden af et'eren...

MHT dårlig CGI var der kun en enkelt scene som virkelig irriterende mig,
nemlig i starten hvor de 2 sniger sig ind i Blade's værksted for at hente
ham og der kæmpes foran projektørerne - der er bare så tydeligt at
personerne er computeranimerede noget af tiden...

Og så er amerikanerne altså ikke så smarte til kamp-koregrafi... hvorfor
skal der altid zoomes helt ind så man ikke kan se hvad der foregår og
klippes konstant i et tempo der får The Rock til at minde om Driving Miss
Daisy... Hvorfor kigger de ikke lidt mere på film fra østen, de kan bare det
pis der ovre hvor solen står op...

Men alt i alt en rigtig god drengerøvs film, se den med masser af popkorn og
Cola...

Fra : Geir Friestad

Dato : 01-06-02 11:21

Morten DH <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote:

| Og så er amerikanerne altså ikke så smarte til kamp-koregrafi...

Actionkoreografien er ved Donnie Yen (som har en liten rolle i filmen,
forøvrig), men bortsett fra det er jeg enig med deg. BLADE 2 har
relativt kjedelig koreografi, som i tillegg er klippet helt istykker.

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"The extreme always seems to make an impression."

Fra : Per Kristensen

Dato : 03-06-02 07:36

> [...]
> ham og der kæmpes foran projektørerne - der er bare så tydeligt at
> personerne er computeranimerede noget af tiden...

Enig, der var dog flere steder jeg syntes så lidt fake ud, men ikke nær så
slemt som i Spider-Man.

> [...]
> Daisy... Hvorfor kigger de ikke lidt mere på film fra østen, de kan bare

Helt enig

> Men alt i alt en rigtig god drengerøvs film, se den med masser af popkorn
og
> Cola...

Btw. er det kun mig der syntes at filmen var meget mørk. Især i starten
kunne man næsten ikke se hvad der foregik? Og nej jeg har ikke set en
piratkopi, jeg så den i Scala THX biograf i Holstebro.

Fra : Ronny Nielsen

Dato : 05-06-02 05:40

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse

> Enig, der var dog flere steder jeg syntes så lidt fake ud, men ikke nær så
> slemt som i Spider-Man.

Sjovt nok syntes jeg det er omvendt. Blade 2 ser langt mere fake ud end
Spiderman imo.

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 03-06-02 07:59

> [...]

> film og der er fuld fart på drengen fra start til stop - der er reserveret
> plads på DVD hylden ved siden af et'eren...

Absolut - jeg blev godt nok positivt overrasket - den holder da
fuldstændig ligeså godt som etteren.

> [...]
> ham og der kæmpes foran projektørerne - der er bare så tydeligt at
> personerne er computeranimerede noget af tiden...

Det synes jeg nu ikke det var - jeg synes mere det virkede som noget
timelapse noget - og det virkede da også rigtig fedt.

Ingen andre end Blade kunne tillade sig så langt ude
effekter/jokes/stunts.

Jeg var dog overrasket over hvor godt de der "Dødninges" (hvem fanden
oversætter det sådan?) munde var lavet. Hvordan fanden har de lavet det?
Han kan vel ikke have haft en grøn mund i virkeligheden, og det var sq
ikke latex. Hold kæft hvor var de bare klamme. Og så nede i katakomberne
var der godt nok mange af dem

> [...]
> Daisy... Hvorfor kigger de ikke lidt mere på film fra østen, de kan bare det

Ja, det var lidt en skam i nogle scener, men man har set det meget
ringere udført end dette. - næ Matrix det ved man hvad er.

Og så lige nogle spørgsmål: Jeg var imponeret over at de rent faktisk
berørte grunden til at Whistler kunne være med i 2'eren. Havde frygtet
at de bare havde smidt ham med uden forklaring, men det var sq go' nok.
Derimod iriterer det mig grænseløst at hende chick'en fra 1'eren
fuldstændig blev glemt! Hvad blev der af at hun skulle lave ham et bedre
serum og jadijadijadi? Er hun bare død og så er vi ligeglade? Det
skyldes vel at de ikke kunne få den ærede N'Bushe Wright med igen, eller
at hendes karakter ikke passede i historien, men hvorfor blev det ikke
berørt?

Og så lige tilsidst. Hvad var det de skød med i anden omgang, hvor de
havde fundet ud af at de godt kunne tåle sølv og hvidløg? Nede i gangene
døde "Dødningene" når de skød dem.

> Men alt i alt en rigtig god drengerøvs film, se den med masser af popkorn og
> Cola...

Helt sikkert. Så den i Cinemaxx - er oplagt til den slags film

anr

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson