MS Windows
briani 27239
Reinstallation af Win XP eller 2000, hvis ~
Fra : Christian Larsen

Dato : 31-05-02 22:48

Hej alle.

Er der nogen der kan svare mig på, om man skal reinstallere Win XP eller
2000, hvis senere tilføjer en extra CPU til sit dual motherboard?
På forhånd tak for svar.

m.v.h.
Christian.

Fra : Madsen

Dato : 01-06-02 00:56

Christian Larsen skrev:

> Er der nogen der kan svare mig på, om man skal reinstallere Win XP
> eller 2000, hvis senere tilføjer en extra CPU til sit dual
> motherboard?

Der skal en anden HAL ind og det kommer lidt an på om dit system kører
ACPI eller ej.

Jeg har hørt om flere der har fået det til at køre ved blot at skifte
driveren inde i Enhedshåndtering som nævnt her:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q234558

Hvis din pc bliver fundet som en 'Standard PC' lige nu, så kan du
skifte driveren til en 'MPS Multiproc PC' når nr. 2 processor kommer i.
Hvis din pc bliver fundet som en 'ACPI PC' nu, så kan du skifte til en
'ACPI Multiprocessor PC' når nr. 2 processor kommer i.
Du kan ikke gå fra en standard til en ACPI pc uden at geninstallere
oveni, som beskrevet her:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q246236

Madsen.

Fra : Christian Larsen

Dato : 02-06-02 13:35

Hej Madsen.

Tak for svaret. ,-)

Fra : Madsen

Dato : 02-06-02 22:52

Christian Larsen skrev:

> Tak for svaret. ,-)

Velbekom.
Kunne man så måske lokke dig til at følge disse simple retningslinier:
<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Der er ingen grund til at medtage hele mit indlæg blot for at skrive
'Tak for svaret' og desuden vil dine indlæg blive en hel del mere
overskuelige hvis du svarer undet det du citerer. På forhånd tak. :)

Madsen.

Fra : Christian Larsen

Dato : 03-06-02 19:46

> [...]
> 'Tak for svaret' og desuden vil dine indlæg blive en hel del mere
> overskuelige hvis du svarer undet det du citerer. På forhånd tak. :)

Jamen naturligvis, sorry. Håber dette er meget bedre. ,-)

m.v.h.
Christian.

Fra : Madsen

Dato : 03-06-02 19:55

Christian Larsen skrev:

> Jamen naturligvis, sorry. Håber dette er meget bedre. ,-)

Meget bedre og tak. :)

Madsen.