Valg af telefon, Nokia 6510?
Fra : Kent Christensen

Dato : 31-05-02 22:38

Hej

Jeg vil ha' mig en ny mobiltelfon.

Mobiltelefon skal have udskiftelige covers, og det udelukker
jo de fleste telefoner fra Sony Ericsson og Siemens.

Jeg har læst om Nokia 3510, og så har jeg haft en Nokia 6510
i hånden. Priserne er jo vidt forskellige, men jeg vil gerne give
det mere for en 6510, hvis den virkelig er det værd. Den virker
meget lækker, men er den for lille? Er den for lille til Wap?

Mit spørgsmål kan vel koges ned til: Er en Nokia 6510 et godt køb?

Svar venligst hurtigt, for jeg køber måske telefonen i morgen (ved godt,
at 3510'eren pt. ikke er i landet).

Vh
Kent

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-06-02 10:37

"Kent Christensen" <Jacko@pc.dk> wrote in message

> Mit spørgsmål kan vel koges ned til: Er en Nokia 6510 et godt køb?

Hvis den dækker dine behov [kan stort set alt, undtagen BlåTand], så er det
en god telefon.

Kompakt, pænt design, god standby-tid, mange funktioner, kan anbefales.

Efter jeg havde haft min i 1 uge, så kom jeg til at finde ud af, at den af
underlige årsager ikke kunne roame, når jeg befandt mig udenfor min udbyders
område.
Den kom fint på nettet, men kun i 1 sec, hvorefter den blev smidt af...og
kom på igen...blev smidt af...osv.
Efter 1 time var batteriet fladt :(

Jeg prøvede så med min 8850'er med samme SIM-kort, og den roamede fint.

Telefonen er stadig til rep [på 6.uge]...sidste gang jeg køber tlf hos
TeleVanløse.
Magen til ligeglad forhandler har jeg aldrig mødt.

I sidste uge gad jeg ikke vente længere, og købte så en Ericsson T66.
Extrem lækker lille sag...kan dog ikke så meget andet end at ringe.

Glæder mig til næste uge, hvor min Motorola V70'er ankommer

--
Mvh Henrik.

Fra : Kent Christensen

Dato : 01-06-02 11:58

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse news:3cf895ad$0$19233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Extrem lækker lille sag...kan dog ikke så meget andet end at ringe.
>
> Glæder mig til næste uge, hvor min Motorola V70'er ankommer

Tak for dit fine svar.

Jeg har lige købt telefon i dag, men det blev dog ikke til 6510'eren.
Jeg "flottede" mig lidt og købte en Ericsson T68i . En så fantastisk
og lækker telefon har jeg aldrig haft - dog heller ikke så dyr - men
nu må jeg se, om jeg bliver glad for den. Det skuller der dog være
gode chancer for. Jeg har bare det problem, at min computer kun
har Windows 95, og PC-softwaren til telefon kræver '98. På den
anden side vil jeg ikke få brug for Bluetooth, men det kunne være
rart, hvis jeg kunne sende billeder til telefonen. Jeg er stadig ikke
klar over, om man nødvendigvis skal bruge softwaren til telefonen,
for at sende billeder fra PC'eren, men det finder jeg ud af. Jeg er
lige kommet ind af døren med den - så nu skal jeg til at studere
lidt i brugermanualen, mens telefon lader .

Vh
Kent

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-06-02 12:31

> Jeg har lige købt telefon i dag, men det blev dog ikke til 6510'eren.
> Jeg "flottede" mig lidt og købte en Ericsson T68i .

Lækker sag

Lidt links:
http://home.hkicable.com/djk/t68/t68.htm
http://esato.com/logos/colour/
http://www.tsixtyeight.com/Index.asp
http://www.christersson.org/software_sendfile.asp
http://www.xmob.co.uk/main.php

Mine egne favorit-baggrunde:
http://www.ultraviking.dk/t68/

> [...]
> lige kommet ind af døren med den - så nu skal jeg til at studere
> lidt i brugermanualen, mens telefon lader .

Jeg lægger den foran den infrarøde port på laptop'en, og så finder de 2
enheder selv hinanden [dog skal man lige aktivere IrDA i telefonen].

Her kan du uploade billederne fra din pc:
http://esato.com/logos/colour/
og så kan du wap'e dig frem til billedet.

--
Mvh Henrik.

Fra : Kent Christensen

Dato : 01-06-02 17:19

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse news:3cf8b065$0$58750$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

UDDRAG:

> Lækker sag

> [...]

Hej Henrik

Mange tak for dine links. Dem vil jeg komme til bruge.

Jeg har lige et andet spørgsmål. Nu håber jeg ikke, jeg er kommet
til at dumme mig . Ekspedienten i butikken, hvor jeg købte T68i'eren,
sagde til mig, at batteriet i telefonen havde godt af at lade fra i
dag (kl. 12:00) og til i morgen tidlig. Da jeg kom hjem, satte jeg så
telefonen til opladning, men allerede efter 3 timer var telefonen opladet.
Nu kunne jeg simpelthen ikke holde fingrene fra telefonen længere, så
jeg gik i gang med at opsætte wap m.m. Da jeg begyndte havde
telefonen ca. 260 timer i standby (skulle være 390 efter manualen), men
efter bare et par timer var tiden nede på 36, og jeg havde altså slet
ikke nået at benytte Wap endnu!!!

Har jeg skadet batteriet, fordi jeg begyndte at bruge telefonen for tidligt?
Har batteriet nu ikke længere mulighed for at lade op til max styrke?

Telefonen ligger til opladning igen nu, og det bliver den ved med til
i morgen kl. 6:00, hvor jeg står op.

Håber du, eller andre, lige kan hjælpe mig lidt mere .

Vh
Kent (lidt nervøs)

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 01-06-02 17:53

> [...]
> i morgen kl. 6:00, hvor jeg står op.
>
> Håber du, eller andre, lige kan hjælpe mig lidt mere .

Umiddelbart vil mene, at du ikke har beskadiget batteriet.
Der går nok et par dage, med afladning/opladning, før batteriet er på
top-ydelse.

--
Mvh Henrik.