MS Windows
briani 27239
Størrelse af drev
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 31-05-02 22:18

Hej NG.

Jeg har været så dum at dele min 6 GB harddisk op i 2 drev. Det var også
fint nok, men i længden virkede det ikke godt nok til mit formål. Nu har jeg
lavet det om ved hjælp af FDISK, og problemet er at når jeg i Denne Computer
højreklikker på C-drevet og vælger Egenskaber står størrelsen anført som 2
GB. Det var den størrelse det havde dengang jeg havde delt det, det andet
drev var på 4 GB. Har det nogen praktisk betydning og hvordan laver jeg det
om...?

På forhånd tak....

M.v.h.
Carsten Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-02 23:21

Fri, 31 May 2002 23:17:33 +0200, skrev "Carsten Nielsen"
<nielsen@postkasse.net>:

> [...]
>højreklikker på C-drevet og vælger Egenskaber står størrelsen anført som 2

Du har sikkert glemt at sige ja til understøttelse af store
harddiske.

Prøv at højreklik på cdrevet i denne computer og se om den står
til fat eller fat 32.

Hvis den står til fat, så skyldes det ovennævnte, her kan en
partition ikke være større end 2 GB.

Hvis den står til fat 32, så skriv lige igen.

Fra : Carsten Nielsen

Dato : 01-06-02 13:29

> [...]
>
> Hvis den står til fat, så skyldes det ovennævnte, her kan en
> partition ikke være større end 2 GB.
>
> Hvis den står til fat 32, så skriv lige igen.

Hej Knud.

Jo, jeg har sagt ja til at køre med store drev, tror det var noget af det
første jeg blev spurgt om.... Og når jeg tjekker egenskaberne for drevet
står der også at det er fat32. Aner ikke hvad der er galt/jeg har gjort
galt!!
Hilsen Carsten.