MS Windows
briani 27239
Program til åbning af pauseskærme
Fra : Stefan Skjerning

Dato : 31-05-02 17:56

Jeg har et problem når jeg kører mine pauseskærme manuelt. Windows har
åbenbart "glemt" hvilket program den skal bruge for at åbne pauseskærmene.
Det har jeg desværre også så jeg kan ikke fortælle den det.
Men hvis der var nogen der gad at gå ind i mappeinstillinger i en tilfældig
mappe på deres computer, efterfølgende trykke på fanen filtyper og gå ned
til SCR-fil og se hvilket program den åbnes med, så kunne en tilbagemelding
med det svar være ret fedt.
tak.

-Stefan Skjerning

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-05-02 20:51

*.scr filer er exekverbare så der kræves intet specielt til dem. Det
ville være bedre at nævne fejlen du får når du prøver at køre den. Så
er der en chance for at nogen kan hjælpe dig.

Fra : Stefan Skjerning

Dato : 01-06-02 15:54

> *.scr filer er exekverbare så der kræves intet specielt til dem. Det
> ville være bedre at nævne fejlen du får når du prøver at køre den. Så
> er der en chance for at nogen kan hjælpe dig.

Gerne!
Der sker det at der ikke sker noget. Computeren kan ikke finde ud af hvordan
den skal åbne den.
Men når computeren ikke er blevet rørt i et stykke tid er der ikke nogle
problemer med at starte pauseskærmen.
En anden ting som jeg har undret mig over er, at når jeg åbner genvejen til
en pauseskærm, så lægger/kopierer den destinationen til den genvej ud i
Clipcache (et program der opbevarer tidligere kopieringer)
Så et eller andet er gået galt for pauseskærmene.

Hjælp modtages gerne,

-Stefan

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-05-02 20:57

In dk.edb.system.ms-windows, Stefan Skjerning wrote:

> [...]
>til SCR-fil og se hvilket program den åbnes med, så kunne en tilbagemelding

Som Jens Peter Karlsen siger, er pauseskærme stort set bare programmer
med en scr-endelse i stedet for en exe-endelse. Men i alle tilfælde
indeholder nøglen "scrfile" i registreringsdatabasen i Windows XP
følgende:

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile]
@="Screen Saver"

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\config]
@="C&onfigure"

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\config\command]
@="\"%1\""

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\install]
@="&Install"

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\install\command]
@="rundll32.exe desk.cpl,InstallScreenSaver %l"

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\open]
@="T&est"

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shell\open\command]

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shellex]

[HKEY_CLASSES_ROOT\scrfile\shellex\DropHandler]
@="{86C86720-42A0-1069-A2E8-08002B30309D}"

--
Lars Stokholm