SOF 2
Fra : ZipZap

Dato : 31-05-02 16:13

Hejsa ..

Jeg har et SB Live kort, men når jeg vælger SB EAX i instillinger så får jeg
ikke nogen lyd, programmet skriver No sound.

Kræver det er Audigy kort ???

Fjern _qaz.xsw_ ved personlig besvarelse.

Fra : Wizeguy

Dato : 31-05-02 22:09

"ZipZap" <ZipZap_NoSpam_@c.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> ikke nogen lyd, programmet skriver No sound.

Soldier of Fortune 2 bruger en lidt speciel EAX implementering, idet det
hele sker via OpenAL, som er et 3. parts lydsystem der skulle give bedre
performance (lavere CPU belastning) i Windows 2000/XP. OpenAL er ikke med i
standardinstallationen, og derfor skal du installere OpenAL driveren som
ligger under "extras" på CD 2. Herefter vil du kunne vælge EAX, hvilket gør
det muligt for dig at få 3D lyd med dit Soundblaster Live!. Desværre får du
ikke EAX effekter (rumklang, ekko), idet Soldier of Fortune 2 bruger EAX
Advanced HD (EAX 3.0), som for øjeblikket kun understøttes af Soundblaster
Audigy.
Anders

Fra : ZipZap

Dato : 01-06-02 13:11

> [...]
> Advanced HD (EAX 3.0), som for øjeblikket kun understøttes af Soundblaster

tak for info, jeg prøver. Jeg har et audigy kort men jeg er ikke tilfreds
med de drivere som følger med. Mit system bliver også ustabil m.m. Jeg
venter på at SB kommer med nye drivere.

Fra : Wizeguy

Dato : 01-06-02 19:42

> [...]
>
> tak for info, jeg prøver. Jeg har et audigy kort men jeg er ikke tilfreds
> med de drivere som følger med. Mit system bliver også ustabil m.m. Jeg

Der kommer snart et sæt drivere som understøtter OpenAL hardware
accelleration. De er faktisk allerede lækket via en OEM uodate fra Compaq.
Jeg bruger selv disse drivere under Windows XP, og de fungerer perfekt. Her
er et link (377 MB):
http://www.warp2search.net/article.php?sid=4276&mode=thread&order=0 hvis du
vil prøve dem. For at installere driverne korrekt skal du slette filen
CToem.cfg.
Anders

Fra : ZipZap

Dato : 02-06-02 16:39

> [...]
> Jeg bruger selv disse drivere under Windows XP, og de fungerer perfekt.

Jo jeg har hentet den for et par uger siden, men har ikke rigtigt turdet
prøve, men nu giver du mig mod.

>hvis du vil prøve dem. For at installere driverne korrekt skal du slette
filen
> CToem.cfg.

Hvor ligger den ?

Næste problem er jo at når XP booter så vil den jo gerne have nogle drivere
til kortet, skal jeg sige annuler til det og så inst. compaq driverne ?

OK lidt OT men ....

Fra : Wizeguy

Dato : 02-06-02 16:56

> [...]
drivere
> til kortet, skal jeg sige annuler til det og så inst. compaq driverne ?

Har du hentet driverne (377 mb)? Så vidt jeg husker er det en .exe fil.
Denne .exe fil skal pakkes ud med enten WinRAReller WinAce, hvorefter du kan
bruge Windows søgefunktionen til at finde og slette CToem.cfg filen. Kør
herfeter installationen via setup.exe. På samme Warp2search er der vist også
et link til en mindre fil (13 mb) i form af en Update. Prøv ellers at søge
www.3dsoundsurge.com. Hvis du ikke kan finde den, har jeg den liggende og
sender den gerne på din anmodning, hvis ellers din postkasse kan håndtere så
store filer.

Anders

Fra : ZipZap

Dato : 03-06-02 16:34

> Har du hentet driverne (377 mb)?

Jep og der ER bedre, men men men ....

Jeg spillede SOF2 og pludselig gik kortet i et hyl, og det hele døde. Reset
var det eneste tilbage, og resultatet var en TOM D: DISK - så der røg alle
spil, divx film, data m.m. (Jeg er færdig med det kort)

Data er nu genindlæst, men resten er gået tabt. :-|

Fra : Wizeguy

Dato : 03-06-02 16:46

> [...]
> spil, divx film, data m.m. (Jeg er færdig med det kort)
>
> Data er nu genindlæst, men resten er gået tabt. :-|

Det lyder ikke godt. Skal det forstås såadan, at lydkortet har forårsaget
tab af data på D: drevet? Den fejl du nævner med et hyl er desværre en kendt
fejl, som af endnu ikke opkalrede årsager opstår på nogle konfigurationer.
Jeg har selv oplevet den et par gange i GTA3 og en enkelt gang i Jedi Knight
2, men systemet gik ikke i sort. Hvis du skal have et nyt lydkort, så bør du
efter min mening gå efter et Videologic Sonicfury. Bruger du driverne fra
Turtle Beach (som markedsfører Sonicfury under navnet Santa Cruz) skulle det
sikre stabilitet på alle konfigurationer. Desværre mister du EAX Advanced HD
understøttelse, men der er fuld understøttelse af EAX 1.0/2.0 og A3D 1.0.

Anders

Fra : ZipZap

Dato : 03-06-02 19:42

> Det lyder ikke godt. Skal det forstås såadan, at lydkortet har forårsaget
> tab af data på D: drevet?

Indirekte ja, hele spillet frøs og hylede så der var kun et at gøre nemlig
at trykke på reset knappen. Da WinXP så bootede op igen, var mit D: drev
tomt og WinXP ville gerne formatere det inden jeg kunne bruge det. Med mit
Live kort havde jeg også det problem en gang imellem, dog uden tab af data.
Så om det er kortet eller en kombination af hvad ved jeg skal jeg lade være
usagt, men inden jeg næste gang skal 'teste' kortet så har jeg en total
backup af hele drev D:.

> Den fejl du nævner med et hyl er desværre en kendt
> fejl, som af endnu ikke opkalrede årsager opstår på nogle konfigurationer.

Jeg ved ikke om det primært sker på en Athlon ThunderBird med VIA chipsæt ?

Fra : Wizeguy

Dato : 04-06-02 13:38

> Jeg ved ikke om det primært sker på en Athlon ThunderBird med VIA chipsæt
?

Nej, jeg har også læst om Intel-systemer der har oplevet problemet. Jeg har
selv et Intel-system (P4+Intel850) og jeg har oplevet "hylet" en 2-3 gange
(i Grand Theft Auto), dog uden at systemet frøs. Min umiddelbare konklusion
er derfor, at det er driverne som forårsager problemerne, nok særligt EAX
Advanced HD -delen.
Anders

Fra : ZipZap

Dato : 04-06-02 19:43

> [...]
konklusion
> er derfor, at det er driverne som forårsager problemerne, nok særligt EAX

Du har sikkert ret. SB skulle jo gerner snart komme med nye driver som
virker, det har MANGE ventet på i over ½ år. Mit næste lydkort er ikke fra
SB.

Over and out.

Fra : ZipZap

Dato : 01-06-02 13:11