Katte i lejlighed
Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 31-05-02 10:37

Hej
Jeg kan se vi er mange, som har bofælleskab med katte i lejlighed.Og nye som
måske vælger at få sig en god ven, men som er i tvivl om det er synd for en
kat at være "altid indemis"
Jeg mener ikke vores små familiemedlemmer lider ved det på nogen måde.Altså
hvis man så kompenserer for manglende oplevelser :)
Diverse legeseager har nyhedens interesse ( gør som ved små børn, gem noget
af det væk en gang imellem)
Men papkasser og papirsposer ! Sådan en ny en på gulvet....den er spændende
og især hvis man er to misser, så går legen.Og så er disse indemisser enormt
gode til hjælpe med at rede seng, lægge tøj på plads og til at pakke gaver
ind!
Og at vælge at have 2 er dobbelt sjovt og faktisk osse dobbelt nemt.Jeg tror
det giver en mere glad og ægte kat, når den får sine sociale missebehov
dækket.Godt nok blir man hurtígt opdraget til missesprog og kæl, men vi
mennesker er jo ikke den ægte vare, selv om vi gør os umage.
+ Du slipper for dårlig samvitighed over at være væk hjemmefra ( der skal
jo tjenes penge, og venner famile skal osse passes).
Nå nu lyder jeg som en "kloge Åge" ikke meningen, bare sige pøj pøj til de
nye misse ejere.
Og så er I velkomne på vores hjemmeside, vi har selv lavet vores kattetræ,
og måske I kan bruge ideen?
det var sjove timer + vi sparede de ca. 5000 kr . (vi er ikke helt færdige
endnu, mangler toppen og og ? )
God weekend til jer alle
Marie
www.ShaggyTail.dk

Fra : Lene

Dato : 31-05-02 11:04

Marie Bech Jensen wrote:

> Hej

Hej Rie :- ))

Ja, jeg kan jo kun give dig ret :- ))

> God weekend til jer alle

Også god weekend til jer :- )

Knuser fra Lene

Fra : Denise

Dato : 31-05-02 11:26

Hej Marie

"Marie Bech Jensen" <Rie@ShaggyTail.dk> wrote in message
> [...]
enormt
> gode til hjælpe med at rede seng, lægge tøj på plads og til at pakke gaver

Har selv katte der er dog kommer i løbegård. Men er helt enig med dig, om at
det handler om at
kompensere med legesager og beskæftigelse.

> [...]
> + Du slipper for dårlig samvitighed over at være væk hjemmefra ( der skal
> jo tjenes penge, og venner famile skal osse passes).
Også enig her. Prøver altid at overtale folk til at få 2 katte samtidig af
ovennævnte grunde. For det _er_ altså ikke
det samme for en kat at være sammen med mennesker, uanset hvor meget man
leger og beskæftiger den.
Nogle gange lykkedes det, bl.a. min veninde i Kalvehave, der er så lykkelig
fordi hun hørte efter mig og fik 2 killinger i stedet for en. Dog ikke
svigermor, for de må slet ikke have kat og hun mener det vil være værre med
2
Og dem der så kun får 1 kat til at starte med, kommer tit ½-1 år efter og
siger, ja, vi har tænkt på om den ikke går og
keder sig lidt, så det kunne være vi måske skulle få en legekammerat til
den. Og så er det lige jeg tæller til 100. Så skal de ud og finde en ekstra
kat og så igennem alt det besvær der tit er med at sammenføre dem, når nu
den kat de har er blevet ret forkælet, istedet for i starten at få 2 der
kunne hygge sig fra starten - det er bare lidt ærgeligt.

> Nå nu lyder jeg som en "kloge Åge" ikke meningen, bare sige pøj pøj til de
> nye misse ejere.
Jeg lyder sikkert også tit som "kloge Åge", men det tror jeg er helt i orden
her.

> [...]
> og måske I kan bruge ideen?
> det var sjove timer + vi sparede de ca. 5000 kr . (vi er ikke helt færdige
Ja, det er godt nok forkælede de katte, hvis vi bare selv kunne finde ud af
det "håndværk".
Men desværre er vi ikke fingresnilde.
> God weekend til jer alle
> Marie
> www.ShaggyTail.dk

Også god weekend herfra .

Hilsen Denise

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 31-05-02 12:27

Kære Marie

Mange kloge ord! Katten lider ganske rigtig ikke ved at være inde, men der en nu
ingen tvivl om at de gerne vil ud lige meget om du så står på hovedet for dem.
Specielt vores hankat går til fordøren og forlanger at få den åbnet specielt ved
nattetide - kattetide!

Hvad angår papirsposer på gulvet så har vi droppet den aktiveringsmetode da den
ofte bliver forvekslet med kattebakken. Men en papkasse kan give samme gode
resultat og bliver mærkelig nok sjældent forvekslet med kattepakken.

Mvh og god weekend
Kim

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 31-05-02 19:16

"Kim Vestergaard Hornbech" <kvho97@hum.auc.dk> wrote in message

> [...]
dem.
> Specielt vores hankat går til fordøren og forlanger at få den åbnet

Hvis de ikke har prøvet at være ude før er de heller ikke interesserede i at
komme ud. Ingen af vores (5 i alt) har været SPOR interesserede i at komme
ud - undtagen altså Phumba, men hun havde også prøvet det en lille smule som
killing inden vi fik hende. (Noget mod min vilje i øvrigt)

Er jeres hankat kastreret?

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk ~ Verdens sødeste katte
http://trekkiegrrrl.tripod.com ~ 3D grafik & WWP

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 01-06-02 01:46

Fra : Marie Bech Jensen

Dato : 01-06-02 02:18

hej Lisbeth
Suk, nu har jeg netop erfaret, at min yderste detalierede svar til dig, er
røget i vasken.
Annyway:
NEJ BUBBI er ikke kastreret, og pt. er meningen at sådan skal han forblive.
Nu er Bubbi jo ikke vores (Rie og Børge) men ejes af Ole, som er min
arbejdskammerat. Han har ikke adgang til nettet, så derfor "bor" han på
vores hjemmside, smile.
Og hvis du orker endnu et kig, kan du jo se hvad vi har af planer til
efteråret, hø hø.
Samtidig med har Bubbi af uranslige veje fået sin første store forelskelse
Barbette hjem
(i den forhenværnede) ungkarlehytte.!!
Det vides endnu ikke helt, men der er reel mulighed for et " LOVE- Litter" i
første uge af juli.!!
( kærlighed skal vi ikke kæmpe imod, vel? )

Til gengæld skulle vores Hønse gerne kunne lokke ham i uføre i efteråret!!!

Bubbi tegner til at bive en stor dejlig ly´sende stjerne på vores
NFO*himmel. Han er ung har tiden for sig.En flot stamtavle og hvis han
ellers kan holde tandsættet fra dommerne, som lige skal chekke om han nu er
hankat!!! ja så ligger der temmelig sikkert osse en flot kariere foran ham.

2002/2003 og parringer.. I hans inderkreds ligger der piger i gr. 3. 4.5.
6.....Og det er klart, at evt. test parringer vil være mest interesante i
andre grupper.

Måske læste jeg dig forkert i mellem linierne Lisbeth?
kærlig hilsen Marie
www.ShaggyTail.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 01-06-02 21:27

"Marie Bech Jensen" <Rie@ShaggyTail.dk> wrote in message
<klip svar>

> Måske læste jeg dig forkert i mellem linierne Lisbeth?
> kærlig hilsen Marie

Nu ved jeg jo ikke hvad du har læst mellem linjerne *G* for mig at se er der
bare hvidt dér...

Jeg mener stadig at katte der ikke har prøvet at komme udenfor heller ikke
vil savne det, men jeg kan selvfølgelig kun bedømme det ud fra hvordan vores
katte har været. Måske er NFO'ere og andre "udendørsracer" mere krævende end
orientalere på det punkt?

Og det har jo nok en del at sige at det er en fertil kat hvis den er mere
end almindelig interesseret i at komme udenfor. Inden (nu hedengangne) Banse
blev kastreret miauede han også meget om natten, naturligvis for at komme ud
og se på damer - og det til trods for at han på det tidspunkt aldrig havde
været udenfor når man ser bort fra turen fra opdrætteren til hans nye hjem.

Hilsen
Lisbeth

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 02-06-02 11:41

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> [...]
> katte har været. Måske er NFO'ere og andre "udendørsracer" mere krævende end

Det er nok rigtigt nok at de er det, for dem som ikke har været ude
vil det være noget farligt noget derude...*gg*

> [...]
> været udenfor når man ser bort fra turen fra opdrætteren til hans nye hjem.

Det er jo ret naturligt.. når der ikke er nogle missedamer inde må de
jo være udenfor. Bare et frygteligt hyleri og lige så slemt som et
snorketræ...

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 03-06-02 10:14

Kære Lisbeth

Vores hankat har fået snittet, ja og det har vist også dæmpet hans udlængsel en
smule, men lysten er der nu stadig. Det er den også hos vores killing som
efterhånden er voksen, men som så godt som aldrig har været uden for
lejligheden. Oftest er hun parat til at smutte med sin far ud i den store
verden. Moderen derimod som er fra en gård hvor hun havde sin frihed, er faktisk
den der viser mindst interesse for at udforske verden, men hun lider vist også
af angstneuroser.

Jeg tror altså stadig at der i alle katte ligger en trang til at undersøge og
udforske omend der selvfølgelig er stor gradsforskel.

Mvh
Kim