XP og XP
Fra : Peter

Dato : 31-05-02 09:39

To computere sidder i netværk gennem en router med indbygget switch. Begge
computere har XP og så spørger man sig selv hvad er problemet?
Inettet dur udemærket men LAN fåkker. Jeg kan se den anden computer men jeg
kan ikke komme ind på den (klassiske administratorfejl selom jeg er
administrator på begge puterne). Guestkontoen er også aktiveret på dem
begge.

Jeg har kørt den guide som der sætter et netværk op og jeg er ret sikker på
at jeg har valgt den rigtige konfiguration (ifølge deres 'Vis eksempel')

Men hvorfor i hede hulen Hellerup dur mit LAN ikke ?

Hilsen fra Peter

Fra : Martin K

Dato : 31-05-02 10:08

Peter wrote:
> [...]
> 'Vis eksempel')
>
> Men hvorfor i hede hulen Hellerup dur mit LAN ikke ?

Måske et banalt spørgsmål, men har du husket at dele drevene...?

--
Martin K

Fra : Peter

Dato : 31-05-02 11:13

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Måske et banalt spørgsmål, men har du husket at dele drevene...?

Der er altid delt en mappe der hedder noget a 'la Shared Folder - den er
delt pr. default så det skulle være muligt at komme videre...
Jeg er bare en smule sur for hver gang jeg har sat min XP put til et
netværk har det fungeret med det samme uden at jeg skulle til at lave alle
mulige tumpede indstillinger...
Men nu er jeg lidt fåkked. Jeg hader når man kan komme halvvejs igennem men
ikke helvejs - det tyder på softwaremæssige problemer og dem hader jeg

Hilsen fra Peter

Fra : Peter

Dato : 31-05-02 12:43

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message

> Måske et banalt spørgsmål, men har du husket at dele drevene...?
>

> --
> Martin K

Har fået det til at virke btw.
Problemet lå i at jeg har to netkort og XP regnede med at jeg kørte LAN
gennem det ene (hvilket ikke kan lade sig gøre fordi det er uden
tilslutning)

Hilsen fra Peter

Fra : finsen

Dato : 31-05-02 10:55

"Peter" skrev d. 31-05-02 09:39 dette indlæg :
> [...]
eksempel')

> Men hvorfor i hede hulen Hellerup dur mit LAN ikke ?

Jeg har bøvlet længe med at få LAN'et til at køre, ligesom du. Bruger
WinXP Home Edition hhv Win98 samt kabelmodem og switch. Begge pc'er
kørte fint på Internettet, kunne pinge hinanden, men jeg kunne ikke
flytte filer.

Der kom først hul på problemet, da jeg tog udgangspunkt i WinXP's
Help-menu. Gå derind og søg på 'Oversigt over netværkskonfigurationer',
og vælg den der passer til dig. Tre konfigurationer er beskrevet, jeg
valgte 'Individuelle Internetforbindelser', da jeg ikke har en router.
Fik aldrig TCP/IP til at køre på LAN, mens IPX kørte med det samme. Husk
at 'fast opkoble drev' (mappe drev), det går meget langsommere hvis du
kun browser dig frem.

Prøv at deaktivere XP's indbyggede firewall, og evt andre firewalls,
mens du laver dine forsøg.

Mvh Finsen

http://www.kandu.dk/