Film titel?
Fra : Jesper Winding

Dato : 31-05-02 07:31

Atombomber!!! en udsendelse på Discovery fik mig til at tæmke på en gammel
film, hvor nogle Greenpeace-agtige aktivist typer har denne her båd (ligner
vist en slæbebåd) liggende i en havn med en atombombe ombord som de vist nok
truer med at springe hvis de ikke får opfyldt et eller andet? anyway, filmen
slutter lidt anderledes ved at bomben altså springer - kan ikke huske om det
er en fejl eller den bliver udløst, kan bare huske at den på det tidspunkt
var anderledes fordi den havde en ikke lykkelig slutning! er der nogen der
kan nikke genkendende til dette og kender titlen?

--
-=JESPER=-
www.jespersunivers.dk/pulterkammer/

Fra : Per Tolbøll

Dato : 31-05-02 08:08

>var anderledes fordi den havde en ikke lykkelig slutning! er der nogen der
>kan nikke genkendende til dette og kender titlen?

Yep, den blev vist på DR engang i '83 - '84 (på en hverdagsaften). Jeg så
kun slutningen, men bed mærke i den af samme grund du nævner.
Titlen har jeg ingen anelse om.

//Per

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 31-05-02 10:42

Hej Per og Jesper,

Jeg kan bekræfte det samme, men heller ikke jeg kender titlen på filmen.
Den gjorde et sjokerende indtryk på mig.

Jeg mener dog at skuespilleren fra serien "Quincy" medvirker i filmen. Måske
dette
kan hjælpe. Send evt. en mail til Danmarks Radio og check IMDB for at finde
navnet på "Quincy" og hvilke film han ellers har medvirket i. Jeg mener også
at det er en TV-film.

Fra : Maz Spork

Dato : 31-05-02 15:07

Den hedder Special Bulletin og jeg har heller aldrig
glemt den... der var en isnende undertone af kold krig
i starten af 80'erne, men modsat 60'erne talte man aldrig
rigtig om det. Men man tænkte.

Filmen ses så vidt jeg husker gennem journalister og
kameraer for en fiktiv tv-station, og det bidrog til
realismen... lidt som Orson Welles' radiomontage om
invasionen fra Mars.

Maz Spork

Fra : Jesper Winding

Dato : 02-06-02 12:26

Det er lige hvad det er Takker for hjælpen.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 31-05-02 17:00

"Michael N. Petersen Krogh" <michael@dsc.dk> writes:

> Jeg mener dog at skuespilleren fra serien "Quincy" medvirker i filmen. Måske
> dette

Jack Klugman er hans navn
http://us.imdb.com/Name?Klugman,+Jack