Samsung DDR PC333 RAM
Fra : Soren Juul Moller

Dato : 31-05-02 07:26

Hej

Hos Midt-Data kan man få to forskellige DDR PC333 256Mb stænger med
produktnumre hhv. M368L3223DTL og M368L3313DTL. Sidstnævnte er 110,- dyrere
end den anden. Er der nogen her, der ved hvad forskellem mellem disse 2
stænger er? Er det første og anden sortering eller lignende?

p.f.t.
Søren

Fra : Leony

Dato : 31-05-02 07:51

"Soren Juul Moller" <sjmoller@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> end den anden. Er der nogen her, der ved hvad forskellem mellem disse 2
> stænger er? Er det første og anden sortering eller lignende?

Ifølge denne side:
http://www.via.com.tw/en/ddr/ddrval.jsp
kører den ene stang cas2,5 og den anden cas2.
Hvis du skal clocke så vælg cas2, det er sikkert den dyre.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Mogens

Dato : 31-05-02 10:36

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Ifølge denne side:
> http://www.via.com.tw/en/ddr/ddrval.jsp
> kører den ene stang cas2,5 og den anden cas2.
> Hvis du skal clocke så vælg cas2, det er sikkert den dyre.

Det er ikke de ram de har hos Midtdata. De hedder M368L3313DTL-CB3 og i
følge Samsungs hjemmeside køre de CAS 2,5

Mogens

Fra : jensen

Dato : 31-05-02 12:15

"Mogens" <mogens@test.com> skrev i en meddelelse

> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> Det er ikke de ram de har hos Midtdata. De hedder M368L3313DTL-CB3 og i
> følge Samsungs hjemmeside køre de CAS 2,5

jeg har købt hos shg.dk de hedder M368L223CTL-CB3 de køre cas2 op til 185

jensen

Fra : Soren Juul Moller

Dato : 31-05-02 22:38

"Soren Juul Moller" <sjmoller@mail.com> wrote in message
> [...]
> end den anden. Er der nogen her, der ved hvad forskellem mellem disse 2
> stænger er? Er det første og anden sortering eller lignende?

Nu har jeg spurgt Midt-Data. De siger den eneste forskel er at M368L3223DTL
er single-sided mens M3683313DTL er double-sided.
Bortset fra det, så har de samme specs.. Ok, spørger jeg så mig selv.
Hvorfor er M368L3313DTL så 110,- dyrere end M368L3223DTL ??
Er double-sided DDR RAM bedre end single-sided? Eller er det hamrende
ligegyldigt?

Mvh Søren

Fra : jensen

Dato : 01-06-02 02:36

> "Soren Juul Moller" <sjmoller@mail.com> wrote in message

de klart bedste samsung ram er samsung 214 /K4H560838C-TCB3

de køre 190cas2 fastest ved default v og ved 2,8 køre de 200mzh cas2 turbo

så skal ud af finde dem

jensen

Fra : Soren Juul Moller

Dato : 01-06-02 09:56

"jensen" <rail@pc.dk> wrote in message
> de klart bedste samsung ram er samsung 214 /K4H560838C-TCB3
>
> de køre 190cas2 fastest ved default v og ved 2,8 køre de 200mzh cas2 turbo

Jo tak. Men jeg kan ikke finde nogle forhandlere der har disse nye stænger
endnu.
De har alle sammen M368L3xx3DTL stænger på lager og vil formodentlig gerne
af med dem inden de bestiller K4H56xxxxX serien hjem.

/Søren

Fra : Michael Nielsen

Dato : 01-06-02 16:40

> de klart bedste samsung ram er samsung 214 /K4H560838C-TCB3
>
> de køre 190cas2 fastest ved default v og ved 2,8 køre de 200mzh cas2 turbo
>
> så skal ud af finde dem

Jeg har lige modtaget sådan en stang fra Føniks Computers. til den nette sum
af 637,-

--
Best regards
Michael Nielsen

Fra : Leony

Dato : 03-06-02 11:17

"Soren Juul Moller" <sjmoller@mail.com> skrev i en meddelelse

> Er double-sided DDR RAM bedre end single-sided? Eller er det hamrende
> ligegyldigt?

Intels 845 chipset kan kun adressere 4 rækker RAM.
Dvs sige hvis du har 3 RAM slots så kan du køre en blok double sided og 2
blokke single sided.
Har du 4 slots så kan du køre 4 single sided blokke.

Fra : Soren Juul Moller

Dato : 03-06-02 21:35

> [...]
> blokke single sided.
> Har du 4 slots så kan du køre 4 single sided blokke.

Okey... Lidt overraskende svar. Jeg var ikke klar over sådanne
begrænsninger.
Hvor fandt du denne infomation? Jeg påtænker at købe et Asus P4S533 og er
derfor interesseret i den slags oplysninger for SIS chipsettet. Ikke fordi
jeg har brug for det lige nu, da jeg nok nøjes med een stang til at starte
med. Men skulle jeg finde på at købe mere RAM, så er den slags begrænsninger
jo ikke helt ligegyldigt.

Mvh Søren

Fra : Leony

Dato : 04-06-02 07:37

> Okey... Lidt overraskende svar. Jeg var ikke klar over sådanne
> begrænsninger.
> Hvor fandt du denne infomation? Jeg påtænker at købe et Asus P4S533 og er

Oplysningen er fundet her:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020318/i845ddr-02.html

> derfor interesseret i den slags oplysninger for SIS chipsettet. Ikke fordi

Test af SIS chipsettet her:
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q2/020403/index.html
Kan ikke lige finde info om RAM, men alle de testede boards har 3 Dimm slots
max 3072 MB RAM.
Endnu en test ( andet SIS chipset):
http://www6.tomshardware.com/mainboard/02q1/020311/index.html

> med. Men skulle jeg finde på at købe mere RAM, så er den slags
begrænsninger
> jo ikke helt ligegyldigt.

Det har du ret i.
Jeg kan ikke finde noget om en sådan begrænsning, men den ligger i
chipsettet.
Så det er muligt at den ikke eksisterer hos SIS.

Fra : Soren Juul Moller

Dato : 04-06-02 17:16

> Jeg kan ikke finde noget om en sådan begrænsning, men den ligger i
> chipsettet.
> Så det er muligt at den ikke eksisterer hos SIS.

Tusind tak for super info. Browser lidt mere inden jeg bestemmer mig helt.