CSS Tutorial
Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 31-05-02 06:49

Hej NG.

Hmmm... Jeg sidder lige og tager den her CSS Tutorial på html.dk - Men
hvorfor virker det her ikke ?? :

body {
background-color: #FFCC66;
background-image: url("sommerfugl.gif"); <- Den der linie virker ikke!!!
}
h1 {
color: #990000;
background-color: #FC9804;
}

(Har selvfølgelig hentet billedet

På forhånd tak
Jeppe Birkebæk

Fra : Jonni

Dato : 31-05-02 09:28

Jeppe Birkebæk <jeppe@NOSPAMelysia.dk> wrote:
> [...]
>
> body {
> background-color: #FFCC66;
> background-image: url("sommerfugl.gif");

Kan du have lagt billedet i en mappe så det skal være
"img/sommerfugl.gif",
eller måske et .jpg billede, det er lige hvad jeg kan komme på, ellers
vis siden
Jonni

Fra : jopa

Dato : 31-05-02 09:53

"Jeppe Birkebæk" skrev bla...
> Hmmm... Jeg sidder lige og tager den her CSS Tutorial på html.dk - Men
> hvorfor virker det her ikke ?? :
> background-image: url("sommerfugl.gif"); <- Den der linie virker
ikke!!!

Nedenstående skulle klare det, hvis ikke så prøv med hele stien.
background-image : url(../sommerfugl.gif);

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 31-05-02 09:58

"jopa" skrev ..
> Nedenstående skulle klare det, hvis ikke så prøv med hele stien.
> background-image : url(../sommerfugl.gif);

Kom lige i tanke om at du kan prøve således hvis din gif ligger i en mappe
der hedder F.eks "images".
background-image : url(../images/sommerfugl.gif);

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : rh

Dato : 31-05-02 10:24

> background-image: url("sommerfugl.gif"); <- Den der linie virker
ikke!!!

" skal ike bruges.

--
Nostalgi for gamle radio nørder * http://www.ras916.dk
Priser over sat-kort * http://www.hollensted.dk/sat

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 31-05-02 10:41

Tak for tiden alle!

> ikke!!!
>
> " skal ike bruges.

Hvad mener du med, at den ikke skal bruges??

Og til jer andre der har været behjælpelige; "Jeg har prøvet aller mulige
former med, at lægge den i mapper ol., men intet vil virke. Da jeg prøvede i
ren HTML <body background="sommerfugl.gif">, virkede det fint. Det er som
om, at der et eller andet i vejen med koden!

Venlig hilsen
Jeppe Birkebæk

Fra : jopa

Dato : 31-05-02 11:06

"Jeppe Birkebæk" skrev
> [...]
> ren HTML <body background="sommerfugl.gif">, virkede det fint. Det er som
> om, at der et eller andet i vejen med koden!

Jo selvfølgelig virker følgende hvis du har lagt giffen i et bibliotek der
hedder images :
background-image : url(../images/sommerfugl.gif);

Du skal bestemme dig for om du vil følge udviklingen , og dermed bruge CSS
eller gammeldags HTML kode

Du må have et andet problem som vi umiddelbart ikke kan se da vi ikke har en
URL.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jeppe Birkebæk

Dato : 31-05-02 11:39

> Jo selvfølgelig virker følgende hvis du har lagt giffen i et bibliotek der
> hedder images :
> background-image : url(../images/sommerfugl.gif);

He he .. jeg fandt fejlen ... Det er jo fordi jeg har lavet et stylesheet og
lagt det i en mappe.... og billedet ligger et niveau oppe og ned igen i en
anden mappe ..... så den kommer til at se ud som du har skrevet (silly me)

> Du skal bestemme dig for om du vil følge udviklingen , og dermed bruge CSS
> eller gammeldags HTML kode

Helt bestemt CSS.....

Tak fra Jeppe