MS Windows
briani 27239
XP og defrag - igen.
Fra : Kim Schroeder

Dato : 31-05-02 01:13

Prøver lige igen: Er der nogen der har haft held med at køre defrag
under xp?
Skal der afsluttes programmer under Processer? Jeg har en hel del
kørende dels med mit navn dels med navnet System.
Spørger fordi defrag genstarter i en uendelighed, hvilket Win 9x som
bekendt også gør, hvis man ikke kværker alt undtagen Explorer og Systray.
Så der må være en tilsvarende procedure for xp..

Kim

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 02:09

Kim Schroeder skrev:

> Prøver lige igen: Er der nogen der har haft held med at køre
> defrag under xp?

Ja, det kører uden problemer her (WinXP Pro).

> Skal der afsluttes programmer under Processer? Jeg har en hel del
> kørende dels med mit navn dels med navnet System.

Her har det hidtil ikke været nødvendig at slukke for noget, men det
hjælper jo ikke dig noget.
Det eneste jeg har gjort på min XP er at slukke for unødvendige
services og her har jeg brugt følgende side:
<http://www.pcworld.dk/Default.asp?Mode=2&ArtikelID=2437> - som også
gælder så nogenlunde for WinXP.
Pt. har jeg 32 services kørende og kunne sikkert slukke for flere
endnu, men det kører jo fint som det kører, så jeg har ikke fået
sat mig yderligere ind i det.

> Spørger fordi defrag genstarter i en uendelighed, hvilket Win 9x
> som bekendt også gør, hvis man ikke kværker alt undtagen Explorer
> og Systray. Så der må være en tilsvarende procedure for xp..

WinXP har også en Msconfig som Win98 har og med den i WinXP kan du
også slukke for services, men jeg ville nu foretrække at bruge
Tjenester inde i Computeradministrationen. (Start > Kør >
compmgmt.msc) Her kan du stille tjenester i manuel tilstand eller
stoppe dem midlertidigt, som beskrevet på ovenstående link.

Faktisk tror jeg ikke på at det er en tjeneste der er skyld i det.
Det kan muligvis være indekseringstjenesten, men jeg tror nærmere
det er et kørende program som skriver til harddisken. Har du prøvet
at slukke for de programmer der kører i baggrunden? Det kan du evt.
også gøre med msconfig.

Madsen.

Fra : SoulWalker

Dato : 31-05-02 03:49

Jeg har heller ikke problemer med defragmenteringen på min win xp. Jeg kunne
forstille mig at du har et antivirus program kørende. Antivirus og defrag
kommer sjældent godt ud af det med hinanden.

SoulWalker

Fra : Kim Schroeder

Dato : 02-06-02 17:23

Tak for hjælpen - jeg lukkede alt der var startet med mit navn og
lod dem der var startet af system være - og så kørte det uden problemer.

Kim