Super seje katte og kattegrus :-)
Fra : Kirstine

Dato : 30-05-02 23:07

Hej NG

Vi er i øjeblikket igang med at renovere køkken...og Tabasco og Julius
tager al rodet i stiv pote. De er med til at male med deraf følgende
grønne halespidser, øren og pelstotter....de forsøger ihærdigt at fange
fars tommestok - med deraf følgende forsinkelser i arbejdet og højlydte
protester fra manden *G* De accepterer uden brok, at deres mad og vand er
blevet flyttet, og de knokler ufortrødne rundt i murbrokker, nedfaldne
kakler samt tapetrester og leger. Vi er sq imponerede over, at vores to
skræmte affaldskatte er blevet så harmoniske *S*

Nårh - men det jeg egentligt ville (udover at prale for hårdt over mine
to superkræ) var at spørge omkring kattegrus. Vi har altid brugt Faktas
hvide klumpende, men det er jo en saga blot nu, og deres nye mærke var
hverken katte eller mennesker glade for. Så har vi forsøgt os med Føtex'
klumpende Cats - og det fungerer da slet ikke. Aldrig har vi haft
kattegrus så mange andre steder end i kattebakken, og klumperne går i
stykker, bare man overvejer at grave lidt i bakken til de to katteherrers
store misbehag.

Forleden var jeg så nede hos den lokale dyrehandler og kigge lidt på
Everclean, som jeg har set nævnt flere gange herinde. Desværre vidste
ekspedienten tilsyneladende ikke så meget om det, så jeg kunne ikke
rigtigt finde ud af, hvad jeg skal vælge. Den parfumerede er udelukket på
forhånd, men der er jo stadig en hel del forskellige. Umiddelbart var jeg
nok mest tilbøjelig til at vælge HD, fordi begge katte mener, at der skal
graves ned til underboen, inden bakken benyttes - hvad siger I? Eller er
der et andet mærke, som er endnu bedre, når to supergravere deler samme
bakke? De spiser begge Hill's og er neutraliserede, så lugt som sådan er
ikke et problem. Det vigtigste er de dumme klumper...
--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 30-05-02 23:19

Kirstine <minipip@mail.dk> writes:

> [...]
> kakler samt tapetrester og leger. Vi er sq imponerede over, at vores to
> skræmte affaldskatte er blevet så harmoniske *S*

Lyder rigtig hyggeligt *ggg*

> [...]
> hvide klumpende, men det er jo en saga blot nu, og deres nye mærke var
> hverken katte eller mennesker glade for.

Jeg er ikke sikker på det med sagaen, for jeg købte da grus for snart
en måned siden i fakta og de havde det hvide igen, hvilket jeg da
bestemt mener at de har stadig..;-?

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kirstine

Dato : 31-05-02 08:17

In article <wklma15lfd.fsf@edb.dk>, misbams-meow@edb.dk says...
> Kirstine <minipip@mail.dk> writes:

>SNIP om køkkenrod og katte

> Lyder rigtig hyggeligt *ggg*

Oh ja...tror faktisk, at kattene nyder det - vi mennesker har et lidt
andet syn på det *G*

> Jeg er ikke sikker på det med sagaen, for jeg købte da grus for snart
> en måned siden i fakta og de havde det hvide igen, hvilket jeg da
> bestemt mener at de har stadig..;-?

Really??!! Må fluks ned i min lokale fakta, som jeg faktisk ikke har
besøgt, siden de ophørte med deres kattegrus.

Fra : Nynne

Dato : 30-05-02 23:22

Hejsa

Jeg kan på det varmeste anbefale det mærke der hedder "Biokat", fås bl.a. i
Zoocity, http://www.zoocity.dk/templates/group.asp?group=181

Det er miljøvenligt, drøjt, klumper som en drøm(!) og lugter ikke af noget
samtidigt med at det stort set tager lugten, i hvert fald fra vores to
misbamser!

20 kg plejer at koste i omegnen af 99 danske dollars.

Der er også det i den firkanetede papæske, der hedder Compact Ultra
kattegrus, det er noget dyrere, men fungerer også lige så godt som
ovenstående. Igen fremstillet af et yderst miljøvenligt materiale!

mvh Nynne, samt Rikke og Ronja som i dag fik gjort helt helt rent -
kattebakken nærmest skinner meow!

Fra : Kirstine

Dato : 31-05-02 08:20

In article <ad68lf$25bv$1@news.cybercity.dk>, nynne@nynnesen.dk says...
> Hejsa
>
> Jeg kan på det varmeste anbefale det mærke der hedder "Biokat", fås bl.a. i
> Zoocity, http://www.zoocity.dk/templates/group.asp?group=181

Var lige inde og lure på linket - og det er da en del billigere end
Everclean. Jeg skulle give 99,- for 6.5 kg *gisp*

> Det er miljøvenligt, drøjt, klumper som en drøm(!) og lugter ikke af noget
> samtidigt med at det stort set tager lugten, i hvert fald fra vores to
> misbamser!

Det lyder jo bare perfekt. jeg må ned og se, om vores lokale dyrehandler
fører det.

Tak for hjælpen *S*

Fra : Lille mig

Dato : 30-05-02 23:27

Hejsa.

Vi bruger det klumpende kattegrus som fåes i dagligbrugsen og kvickly. En
grøn pose med 10 kg til ca. 35 kr. Det virker rigtig godt og ja, vi har også
prøvet det klumpende hvide fra føtex - de minder meget om hinanden men Cats
fra føtex er ikke ligeså godt.

KH Helle og Buster

Fra : katja

Dato : 31-05-02 01:05

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.1760c103a128d5bf9896a6@news.tele.dk...
> [...]

> kattegrus så mange andre steder end i kattebakken, og klumperne går i
> stykker, bare man overvejer at grave lidt i bakken til de to katteherrers

Fakta har endelig fået det gode hvide grus hjem igen! Så du kan roligt gå
ned i din fakta og kigge efter grus - det skulle være på hylderne!

Katja

Som dælme fik afprøvet en masse "spændende" alternativer til faktas - og må
sige, af billig klumpende grus - slår intet efter min mening faktas!

Fra : Kirstine

Dato : 31-05-02 08:22

In article <ad6f30$2it1$1@news.cybercity.dk>, katja.bk@email.dk says...

> Fakta har endelig fået det gode hvide grus hjem igen! Så du kan roligt gå
> ned i din fakta og kigge efter grus - det skulle være på hylderne!

ja, det høer jeg - så nu skal jeg sørme da ned og kigge. Jeg handlede kun
i Fakta, når jeg skulle bruge kattegrus, for det var helt vildt
godt...borset fra, at det støvede en del.

> Katja
>
> Som dælme fik afprøvet en masse "spændende" alternativer til faktas - og må
> sige, af billig klumpende grus - slår intet efter min mening faktas!

*G* Det lyder som herhjemme. Tabasco og Julius har også været igennem en
bunke forskellige, som desværre ikke kunne leve op til familiens
forventninger.