MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
"Lås Computer" funktion i XP som i NT?
Fra : Kamran Sarwar

Dato : 30-05-02 23:07

Hej,

Er der nogen der kender til enten en indbygget funktion i XP eller en
3.parts utility til at "låse computeren" som man kender det fra fx WindowsNT
arbejdsstationer.

I NT kan man nemt trykke ctrl-alt-del og så trykke enter for at vælge "lås
computer" funktionen.

Meget brugbar funktion, hvis man lige skal gå fra sin computer i "andres"
tilstedeværelse.

mvh

Kamran Sarwar

Fra : Madsen

Dato : 30-05-02 23:42

Kamran Sarwar skrev:

> I NT kan man nemt trykke ctrl-alt-del og så trykke enter for at
> vælge "lås computer" funktionen.

Kan du ikke bruge Windows-tasten plus L som bringer dig ud på logon-
skærmen?

Madsen.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-05-02 07:30

> [...]

Det er med XP som med NT: ctrl+alt+del og så vælge "Lås computeren"... bare
tryk "å"
Det kan næppe blive nemmere

Jørgen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-05-02 08:22

In dk.edb.system.ms-windows, ..::jmj::.. wrote:

>Det er med XP som med NT: ctrl+alt+del og så vælge "Lås computeren"... bare
>tryk "å"

Det er sandt, men du skal så først fravælge "Vis velkomstskærm" fra
kontrolpanelets brugerkonto-indstillinger.

--
Lars Stokholm

Fra : ..::jmj::..

Dato : 31-05-02 17:12

SNIP

> [...]
>
> Det er sandt, men du skal så først fravælge "Vis velkomstskærm" fra
> kontrolpanelets brugerkonto-indstillinger.

Ikke forstået... her (XP Pro) er der ingen velkomstskærm der skal fravælges,
muligheden forefindes end ikke.
Forestiller mig at det gør en forskel om man er på LAN (DC) eller ej?

Jørgen

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 12:43

Lars Stokholm skrev:

> Det er sandt, men du skal så først fravælge "Vis velkomstskærm" fra
> kontrolpanelets brugerkonto-indstillinger.

Long time no see. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-05-02 13:43

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

>Long time no see. :)

Ja tak, det tør vist siges :)

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 13:55

Lars Stokholm skrev:

> Ja tak, det tør vist siges :)

Rart at "se" dig igen i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-05-02 20:50

>Rart at "se" dig igen i hvert tilfælde.

Tak, og i lige måde.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 31-05-02 18:16

...::jmj::.. skrev:

> Ikke forstået... her (XP Pro) er der ingen velkomstskærm der skal
> fravælges, muligheden forefindes end ikke.
> Forestiller mig at det gør en forskel om man er på LAN (DC) eller
> ej?

Hvis jeg trykker Ctrl + Alt + Delete i WinXP (Pro) så får jeg
følgende dialogboks op på skærmen:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/ctrl_alt_delete.gif>
Her skal jeg så ind i 'Shut Down'-menuen for at logge af.

Går jeg derimod ind i Kontrolpanelet og slår velkomstskærmen fra, så
får jeg ikke taskmanageren op på skærmen, men derimod en dialogboks der
hedder 'Windows Security' hvor jeg har mulighed for at låse, logge af
osv.

Madsen.