Godt mærke DDR-ram?
Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 30-05-02 23:03

Jeg skal bygge et seriøst system af et Asus A7V266-E og en Athlon XP 1800+.
Hvilke ram vil være bedst (ikke Corsair el. lign.) - jeg har kigget lidt på
Samsung og TwinMOS PC2100. Er de ok?! Det skal være 1x512 MB eller 2x256.
Systemet er til blandet brug - alt fra DivX til surf og spil. Der skal ikke
oc'es...

Fra : Anders Hansen

Dato : 31-05-02 01:36

Jeg ville vælge 1 512 Mb samsung-klods.
De skulle efter sigende være temlig gode

Anders Hansen
anders_hansen@tune.dk

Fra : Øistein Wind

Dato : 31-05-02 17:49

fås de i pc 2100? det står da vist ikke på edbpriser. Nogen der kender en
forhandler?
Med venlig hilsen
Øistein

Fra : Martin K

Dato : 31-05-02 08:59

Rasmus Ipsen wrote:
> [...]
> kigget lidt på Samsung og TwinMOS PC2100. Er de ok?! Det skal være
> 1x512 MB eller 2x256. Systemet er til blandet brug - alt fra DivX til

Jeg kører selv med et næsten lignende system:
Asus A7A266-E
AMD Athlon XP 1700+
1 x 512 Mb DDR-ram (Kingston)

Jeg er fint tilfreds med mine Kingston ram og kan kun anbefale dem Det
er vidst også et godt tidspunkt at købe ram på nu. Siden jeg købte for en
3-4 uger siden er de faldet 3-400 kr....

--
Martin K

Fra : max

Dato : 31-05-02 09:58

> [...]
> er vidst også et godt tidspunkt at købe ram på nu. Siden jeg købte for en
> 3-4 uger siden er de faldet 3-400 kr....

Hvis det fortsætter med 100 kr. pr uge blir det alligevel jul i år..

Fra : Martin K

Dato : 31-05-02 10:06

max wrote:

> Hvis det fortsætter med 100 kr. pr uge blir det alligevel jul i år..

Nemlig, det ender med at man får penge samtidig med rammen.... hvis de altså
fortsætter deres fald med 100 bananer pr. uge...

--
Martin K

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 02-06-02 20:41

"Rasmus Ipsen" <rip_gekko@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Samsung og TwinMOS PC2100. Er de ok?! Det skal være 1x512 MB eller 2x256.
> Systemet er til blandet brug - alt fra DivX til surf og spil. Der skal

Hejsa, jeg kører med samme bundkort, dog med en XP1600+.
Jeg bruger V-Data 1 x 512MB, og har gjort det siden december 2001, uden så
meget som et problem.

Mvh
Per