Mouseover grafik ?
Fra : kerby

Dato : 09-02-01 11:03

Hejsa.

Jeg har bygget en side op, som bruger grafiske knapper, og jeg er nu
interesseret i at lave mouseover effekter på disseknapper, så når man
flytter musen hen over knappen kommer der alternativ grafik frem.

Tag et kig på denne side. I skakfeltet skifter links'ne baggrundsfarve når
man flytter musen hen over. Det kunne være den effekt jeg var ude efter.
http://www.hestbech.dk/

Jeg ser frem til jeres svar.

Med venlig hilsen

Thomas Holme Larsen.
E-Mail: thl@sankis.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 09-02-01 22:42

kerby <x9@ofir.dk> skrev ...
> [...]
> man flytter musen hen over. Det kunne være den effekt jeg var ude efter.

Hej Thomas

For det første kunne du jo tage et kig i koden på den pågældende side... Så
kunne du se præcist hvordan det er lavet!
Effekten er "bare" et javascript til mouseover-funktionen, også to knapper
for hvert link - en med sort baggrund, og en med grøn, som så udskiftes ved
mouseover/mouseout...

Du skal altså lave et sæt knapper mere, der skal ud som du gerne vil have,
at der skal skiftes til ved mouseover - find et javascript til
mouseover-funktionen (på fx www.builder.dk eller www.javascript.com) og
upload!

Mvh. Camilla