Sporing af mobil
Fra : Rune

Dato : 30-05-02 18:35

Nyere mobiltelefoner indeholder jo et eller andet GPS-halløj, der viser
hvilken sender mobilen kører gennem.

Er det muligt for en privat bruger (dvs. billigt) at spore en telefon ud fra
f.eks. telefonnummeret og så få at vide hvor den befinder sig? Internet?
Software? GPS-maskine?

Rune

Fra : Nicolai

Dato : 30-05-02 18:45

> Nyere mobiltelefoner indeholder jo et eller andet GPS-halløj, der viser
> hvilken sender mobilen kører gennem.
Det passer ikke.

> Er det muligt for en privat bruger (dvs. billigt) at spore en telefon ud fra
Ikke for private - politiet kan få adgang til teleudbyderens systemer med en kendelse.

> f.eks. telefonnummeret og så få at vide hvor den befinder sig? Internet?
> Software? GPS-maskine?

Nope...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-05-02 22:05

"Rune" <nielsrune@vip.cybercity.dk> wrote in

> Nyere mobiltelefoner indeholder jo et eller andet GPS-halløj,
> der viser hvilken sender mobilen kører gennem.

Det er nu ikke GPS men en information senderen sender til telefonen

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-05-02 22:36

Hej

"Rune" <nielsrune@vip.cybercity.dk> wrote:

>Nyere mobiltelefoner indeholder jo et eller andet GPS-halløj, der viser
>hvilken sender mobilen kører gennem.

Du har set for meget af "Rejseholdet" på tv.

--
M.v.h. Ole®

Fra : Jonny Pedersen

Dato : 31-05-02 22:47

> Er det muligt for en privat bruger (dvs. billigt) at spore en telefon ud
fra
> f.eks. telefonnummeret og så få at vide hvor den befinder sig?

Det var da rart at vide, i det min bil alarm er kloblet sammen med en
mobiltelefon

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 04-06-02 23:33

"Rune" <nielsrune@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
fra
> f.eks. telefonnummeret og så få at vide hvor den befinder sig? Internet?

Der findes kun een type GSM telefon der har indbygget GPS
positioneringsudstyr (Benefon Esc)... så hvis du f.eks. skal følge en
bil/lastbil/container køber du to af de tingester og så kan den du sporer på
konfigureres til at sende positionsoplysninger vha. SMS med et givent
interval...

Men mobilselskaberne kan selvfølgelig spore i realtid, hvis de tvinges til
det med en dommerkendelse.....