Tovværk / Rodalon
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 30-05-02 17:51

Hej Gruppe

For nogen tid siden læste jeg et råd fra en rigger/sejlmager
om at anvende Rodalon på indersiden af sin kaleche for at undgå skimmel
spore der...

Jeg har funderet lidt over om også rodalon kunne anvendes på tovværk,
således at de grønne alger ikke sætter sig? er der nogen der har prøvet det?

Fra : @ndersson

Dato : 30-05-02 18:14

"Jan Rasmussen" <jr@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har funderet lidt over om også rodalon kunne anvendes på tovværk,
> således at de grønne alger ikke sætter sig? er der nogen der har prøvet

Hej Jan

Det lyder da fornuftigt nok.. bare Rodalon ikke bleger ligesom klorin.. Jeg
vil da prøve..

Hilsen

Andy

En glad sejler fra Brøndby Havn

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 31-05-02 17:19

Nej, jeg tror bestemt ikke Rodalon bleger, ellers kunne en sejlmager vel
ikke finde på at anvende den indvendig på kalechens sejldug? så vil jeg
ihvertfald blive slemt træt af det...