Hejsa alle.
Vi har oplevet et meget sjovt problem hos cybercity.
Vi har 2 adsl forbindelser ind i huset fra Cybercity
Den ene er sat op via det frie kobberpar. Virker fint ingen problemer.
Den anden er sat op via et skillefilter som deler telefontrafik og
datatrafik. Mega problem
På den delte linie kan vi næsten ikke tale i telefon pga. støj. Vi
kontaktede Cybercity support, og de sendte os et nyt skillefilter. Virkede
ikke. Derefter sendte de os en ny cisco router 678. Virkede en måned så kom
støjen igen. Derefter sendte de os en ny router 677. Det virkede ikke
stadigvæk støj.
Cybercity har haft teknikkere ud og de kunne ikke konstatere støj. Da vi
ringede til support om aftenen og tog routeren af kunne teknikkeren godt
høre at støjen forsvandt.
Vi fik selv fat i et andet skillefilter med større seperation. Støjen blev
lidt mindre, men forsvandt ikke. Her er så et resume af hvad cybercity har
gjort for at løse problemet:
Skillefilter:
Prøvet 2 forskellige fra cybercity. Det virkede ikke
Routere:
2 cisco 677
1 cisco 678
Ingen har løst problemet.
Problemet ligger internt i huset, og det er konstateret at det er routeren
der udsender støjen, da støjen forsvinder når routeren bliver taget af.
Efter mange mange mange telefonsamtaler med cybersity har de givet op.
Har andre oplevet et lignende problem
Kenneth