opgradering af T10s til T18??
Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 09-02-01 08:45

Hej Ng

Er der nogen der har prøvet at opgradere en t10 til t18? Jeg har et
originalt ericcson kabel: KRY 105 155 R1B, kan jeg bruge det?

MVH Jacob

Fra : Fischer

Dato : 09-02-01 08:57

> Er der nogen der har prøvet at opgradere en t10 til t18?

Ja!

> Jeg har et originalt ericcson kabel: KRY 105 155 R1B, kan jeg bruge det?

Ikke uden at modificere det.

Du får stemmestyret opkald, men ellers ikke noget betydende ud af at
opgradere.
Du bør derfor overveje om det er besværet og risikoen værd.

(F)

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 09-02-01 10:05

Hej Fischer

Tak for dit hurtige svar!

Hvad skal der gøres ved kablet så det kan bruges? Man er jo et legebarn, så
det kunne jo være sjovt om man kunne opgradere den.

MVH Jacob

Fra : Fischer

Dato : 09-02-01 10:50

> Tak for dit hurtige svar!
> Hvad skal der gøres ved kablet så det kan bruges? Man er jo et legebarn,

> det kunne jo være sjovt om man kunne opgradere den.

Er der ikke et ordsprog der hedder noget med "brændt barn ....."?

Her er bunden af din telefon:

Stik: III IIIIIIIIII II
Ben nr: 12-11 10-9-8-7-6-5-4-3-2 1

Bare for at vi er sikre på, at du har forstået det korrekt: Din oplader
bruger ben 1+3.

Ved dette stik til telefonen skal du kortslutte ben 5+6.
I den anden ende - det serielle stik til computer skal du kortslutte ben 7+8
(de 2 midterste i nederste række).

Hvis du ændrer dette permanent kan ledningen kun bruges til unlock, flashing
o.s.v. Ikke til normal data-tilslutning.
Derfor kan man med fordel lave midlertidige kortslutninger - man kan meget
med små stykker lening, staniol o.s.v.

- Men pas på !!!

(F)

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 09-02-01 23:29

> [...]
>
> Ved dette stik til telefonen skal du kortslutte ben 5+6.
> I den anden ende - det serielle stik til computer skal du kortslutte ben

Der er ingen tilslutning i ben 7, kun ben 8 i det serielle stik, hvad så?
Jeg har haft lidt problemmer med at skille det serielle stik ad,(ups) vil du
være sød og give mig benforbindelserne(rød blå og grøn, smat de "lus" der
er), hvis du har dem?
MVH Jacob

Fra : Fischer

Dato : 11-02-01 14:07

> [...]
du
> være sød og give mig benforbindelserne(rød blå og grøn, smat de "lus" der

Ben 2 = blå
Ben 3 = rød
Ben 5 = grøn
ingen lus

Jeg har sat et nyt serielt stik på min ledning. Derved kan jeg kortslutte
7+8. Ellers kan man gøre det ved at putte et tyndt stykke ledning ind i
stikkets huller 7+8. Så kortsluttes de når man (forsigtigt) sætter stikket i
Pc'en.

Den anden ende (telefonen) klarer jeg med et lille stykke staniol.

(F)

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 11-02-01 16:45

Hej Fischer

Tusinde tak for det, nu virker kablet, dog ikke med alle programmer. Jeg har
forsøgt at flashe telefonen og det gik fint, bortset fra at der ingen
ændringer er i telefonens menuer(talestyret opkald?) Hvilken fil har du
brugt, og hvor har du hentet den. Min tlf er fra 47W99.

MVH Jacob

Fra : Jacob S. Nielsen

Dato : 11-02-01 20:05

"Jacob S. Nielsen" <jacobnielsen@nybro.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændringer er i telefonens menuer(talestyret opkald?) Hvilken fil har du
> brugt, og hvor har du hentet den. Min tlf er fra 47W99.

Så er den endelig opdateret, og det virker!!!!

Jacob