MS Windows
briani 27239
Dos-program og Windows 2000
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 30-05-02 12:53

Jeg har en Windows 2000 server, hvor jeg kører et dos-program på (gammel
Concorde C4) og det virker fint, borset fra:

Når jeg starter programmet, står der noget med "One or more CON code pages
invalid for given keyboard code" og herefter er Æ og Ø ikke helt i orden og
nogen taster (fx. stort S) giver de forkerte tegn.

Mit windows sprog er sat til dansk og med dansk tastatur. Jeg har forsøgt at
rode lidt rundt med config.nt (med noget "mode con cp prepare=...") men det
har ikke ændret noget.

Nogen ideer til hvor jeg skal rode?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 13:28

Thu, 30 May 2002 13:53:20 +0200, skrev "Stig Meyer Jensen"
<stig@mine_3_initialer.dk>:

>Når jeg starter programmet, står der noget med "One or more CON code pages
>invalid for given keyboard code" og herefter er Æ og Ø ikke helt i orden og
>nogen taster (fx. stort S) giver de forkerte tegn.

Prøv at søge i registreringsdatabasen (regedit) efter strengen
OEMCP.
Der skulle være 3 stykker. Disse står sikkert til 437 - Prøv at
ændre dem til 850 alle tre - Det virker ihvertfald under NT. Husk
evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.

Ingen garanti for at det virker og er fejlen.

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 31-05-02 12:54

> [...]
> evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.
>
> Ingen garanti for at det virker og er fejlen.

Det fjernede i hvert fald fejlmeddelelsen, men det ser ud til at Æ stadig er
lidt deform - jeg prøver lige med 865 når jeg kan komme til at genstarte
serveren igen

Tak.