NONE
Fra : niels

Dato : 30-05-02 11:57

Jeg skal lave et script, der skal kunne formindske et uploaded JPEG billede til bredten $new_w
og derefter gemme billedet på serveren. Det skal bruges i forbindelse med et katalog, og
billedets navn vil derefter blive gemt i en database til senere brug (denne del af det har jeg
styr på).
Funktionen herunder har jeg til dels fundet på internettet og til dels selv brygget sammen. Som
det fremgår ønsker jeg at lave et billede med bredten $new_w og højden $new_h ud fra billedet
$img. Billedet skal nu gemmes i en mappe på serveren med navnet "$img_pre$img_name.jpg".
Er funktionen herunder overhovedet brugbar, og hvordan gemmer jeg billedet? Er der evt. nemmere
og bedre måder at gøre det på når man kun har adgang til GD?

-- FUNKTION START --
function lille_billede($new_w, $img, $img_name, $img_pre) {
header("Content-type: image/jpeg");
$src_img = ImageCreateFromJPEG($img);

$x = ImageSX($src_img);
$y = ImageSY($src_img);
$new_h = $img_w/$k;

$dst_img = ImageCreate($new_w, $new_h);

ImageCopyResized($dest_img, $src_img, 0, 0, 0, 0, $new_w, $new_h, $x, $y);
ImageJPEG($dst_img, $img_name);
}
-- FUNKTION SLUT --