Noget underligt efter inst. af ProAccess
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 30-05-02 11:20

Hej.

Efter installation af ProAccess, starter google søgemaskinen op på
google.nl (Den hollandske version) istedet for den danske. Den
forwarder selv til den når jeg skriver google.com.

Er der nogen der har en ide til en løsning på dette?

Mvh. Brian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-02 12:10

Thu, 30 May 2002 12:20:00 +0200, skrev Brian B. Christensen
<bbcdk@hotmailen.com>:

>Efter installation af ProAccess, starter google søgemaskinen op på
>google.nl (Den hollandske version) istedet for den danske. Den
>forwarder selv til den når jeg skriver google.com.

Gå ind på <http://www.google.com/preferences?hl=da>, hvis du da
kan og vælg at det skal være dansk.

På hollandsk, Voorkeuren eller
<http://www.google.nl/preferences?hl=nl> og vælg Deens

Fra : Henrik

Dato : 30-05-02 15:03

Det lyder som om du har besøg af en trojaner så som JS/Seeker der vejrer
morgenluft når man får "fast" forbindelse...

/Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 30-05-02 17:54

"Henrik" <info@hoedtnet.dk> skrev i en meddelelse
> Det lyder som om du har besøg af en trojaner så som JS/Seeker der
vejrer
> morgenluft når man får "fast" forbindelse...

Konkluderer du det ud fra Knuds indlæg?
Eller er det noget andet du mener?

Læs venligst www.makr.dk/?quote

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Henrik

Dato : 30-05-02 21:13

> "Henrik" <info@hoedtnet.dk> skrev i en meddelelse
> vejrer
>
> Konkluderer du det ud fra Knuds indlæg?
> Eller er det noget andet du mener?

Nej jeg mener at det ligner en infektion med JS/Seeker, fordi jeg har set
lige precis den trojaner
lave det nummer et par gange (at skifte startside til google.nl) netop som
nogle PCere kom på nettet med adsl for første gang efter "kun" at have haft
en dialup forb.

Selvfølgelig kan det være noget andet, klokkerne ringede bare... men hvis
der ligger filerne "runme.hta", "removeit.hta", eller "homereg111.reg" i
c:/windows så er den go nok.

/Henrik

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 31-05-02 08:57

On Thu, 30 May 2002 22:13:16 +0200, "Henrik" <info@hoedtnet.dk> wrote:

>Selvfølgelig kan det være noget andet, klokkerne ringede bare... men hvis
>der ligger filerne "runme.hta", "removeit.hta", eller "homereg111.reg" i
>c:/windows så er den go nok.

Hej.

Jeg tjekker det lige når jeg kommer hjem igen. Jeg tror det nu ikke,
da jeg altid har en opdateret virusscanner.

Men tak for svarene.

Mvh. Brian

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 01-06-02 08:05

"Henrik" == Henrik <info@hoedtnet.dk> writes:

> [...]
> nogle PCere kom på nettet med adsl for første gang efter "kun" at have haft

Så skal det godtnok være en avanceret en. Nøjagtig det samme sker med
en linux, Mac eller hvad man ellers putter på nettet.

Årsagen til at man ender på den Hollandske google er at den IP-blok
som ADSL forbindelsen ligger indenfor bliver opfattet som Hollandsk af
Google.

--
/Wegge