/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Dual boot Windows XP
Fra : Morten Knudsen


Dato : 30-05-02 09:33

Jeg har et problem i forbindelse med installation af XP dualboot i forbindelse med windows ME.

Jeg har tidligere installeret xp på et raid drev, hvor me lå på c: en alm. harddisk. Her blev dualboot installeret uden problemer. Nu vil jeg gøre det omvendt, XP på en ny ide harddisk og ME på et eksisterende Raid drev. Men ved installation insisterer XP på at drevet på ide controlleren er c: selvom bios er sat til at boote på raid først og der installeres ikke dualboot.

Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg tvinge installation af dualboot på raid drevet?

Med venlig hilsen

Morten Knudsen




 
 
Knud Gert Ellentoft (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 30-05-02 09:49

Thu, 30 May 2002 10:32:43 +0200, skrev "Morten Knudsen"
<revdjurs@post4.tele.dk>:

>Jeg har tidligere installeret xp p=E5 et raid drev, hvor me l=E5 p=E5 c: =
>en alm. harddisk. Her blev dualboot installeret uden problemer. Nu vil =
>jeg g=F8re det omvendt, XP p=E5 en ny ide harddisk og ME p=E5 et =
>eksisterende Raid drev. Men ved installation insisterer XP p=E5 at =
>drevet p=E5 ide controlleren er c: selvom bios er sat til at boote p=E5 =
>raid f=F8rst og der installeres ikke dualboot.=20

Jeg kan desværre ikke hælpe dig med dit problem, da jeg intet
kender til raid, men jeg vil blot gerne bede dig om at lade være
med at bruge Quoted Printable, da en del newsreadere ikke forstår
det og ser dine indlæg som det citerede og OE-brugere kan ikke
citere din indlæg korrekt med > foran.

Du kan se de optimale indstillinger på
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html>

Tak.
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Peter Schrøder (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Schrøder


Dato : 30-05-02 11:12


"Morten Knudsen" skrev
> Jeg har tidligere installeret xp på et raid drev, hvor me lå på
> c: en alm. harddisk. Her blev dualboot installeret uden problemer.
> Nu vil jeg gøre det omvendt, XP på en ny ide harddisk og ME på
> et eksisterende Raid drev. Men ved installation insisterer XP på
> at drevet på ide controlleren er c: selvom bios er sat til at boote
> på raid først og der installeres ikke dualboot.

Hvis jeg forstår dig ret, har det sandsynligvis med
den aktive partition at gøre. Dit løse drev har en aktiv
partition, som bliver C hvis den sidder som master
på primær (ide0)
For at undgå dette, skal din raid ha' en aktiv partition
mens dit gamle c drev skal ha' fjernet sin.
--

Med venlig hilsen

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply



Madsen (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-05-02 14:51

Morten Knudsen skrev:

> Jeg har et problem i forbindelse med installation af XP dualboot i
> forbindelse med windows ME.

Ikke fordi det har noget med dit spørgsmål at gøre, men det ville
være rart hvis du opsatte din Outlook Express efter følgende side:
<http://kommunalbastards.org/oe/tegnsaet.html> og
http://kommunalbastards.org/oe/oeusenet.html

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 30-05-02 15:18

Thu, 30 May 2002 15:51:11 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Ikke fordi det har noget med dit spørgsmål at gøre, men det ville
>være rart hvis du opsatte din Outlook Express efter følgende side:

Viser X-news også linjerne alenlange, når det er QP?
Det er ikke fordi, der ikke bliver lavet linjeombrydning i OE,
men Agent (og måske X-news) ikke kan finde ud af det når det er
QP.

Hvis du ser indlægget i raw mode (går ud fra, at det er muligt i
X-news), så vil du se linjeskiftene ved omkring de 70 tegn,

Hvis du kan se mit svar i tråden, så kan du se at de er vist med
= i det citerede.

Og det ser sådan ud i raw mode i Agent.

>User-Agent: Xnews/5.04.25 (Optimeret med KorrNews.)

Har du helt forladt din gud?
--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Madsen (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-05-02 16:14

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Viser X-news også linjerne alenlange, når det er QP?

Ja. Heldigvis ombryder Xnews afhængig af vinduestørrelsen, men ser
jeg indlægget i fuld skærm, så er det stort set umuligt at læse pga.
den lange linielængde. Xnews ombryder selv et sådant indlæg hvis jeg
vælger at svare på det, så linielængden kommer ned på et mere
fornuftigt tal. Lang linielængde er i virkeligheden ikke det store
problem i Xnews. Ikke med min foretrukne opsætning i hvert tilfælde.

> Det er ikke fordi, der ikke bliver lavet linjeombrydning i OE,
> men Agent (og måske X-news) ikke kan finde ud af det når det er
> QP.

Normalt har jeg ikke problemer med QP i Xnews. Ikke hvad jeg ved af
i hvert tilfælde og med Quotefixet til OE kan OE nu finde ud af at
indrykke >-tegnet ved svar. Noget den ikke kunne tidligere hvis den
man svarede havde kodet indlægget med QP.

> Hvis du ser indlægget i raw mode (går ud fra, at det er muligt i
> X-news), så vil du se linjeskiftene ved omkring de 70 tegn,

På Mortens oprindelige indlæg?
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/morten_raw.gif>
Billedet er kørt ned i størrelse hvilket er årsagen til at det er
lidt sløret, men som du ser så er der ikke ombrudt ved 70 tegn i
Mortens indlæg og ej heller i Raw-mode ifølge Xnews.
Siger du så at det er fordi det er kodet med QP, at der ikke er
linieombrydning ved 70 tegn i Mortens indlæg?

> Hvis du kan se mit svar i tråden, så kan du se at de er vist med
> = i det citerede.

Faktisk var de lighedstegn i dit indlæg årsagen til at jeg fik en
mistanke om at Morten havde skrevet med et underligt tegnsæt, for
det lignede til forveksling erstatninger for æ, ø og å i newsreadere
som ikke kan håndtere det benyttede tegnsæt. Havde jeg kigget og tænkt
lidt nærmere efter, havde jeg nok opdaget at det ikke var tilfældet.
Der plejer jo egentlig heller ikke at være noget galt med æ, ø og å
selvom et indlæg er kodet med QP.

Hos mig ser dit indlæg sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/lighedstegn.gif>

> Og det ser sådan ud i raw mode i Agent.
>
>>User-Agent: Xnews/5.04.25 (Optimeret med KorrNews.)

Ja, det er for det meste Xnews jeg bruger.

> Har du helt forladt din gud?

Bruger den stort set kun til at søge efter ældre indlæg med, for her
synes jeg helt ærlig Xnews er elendig. Sammenlignet med Xnews er OE
dog alt for langsom efterhånden. Det tager en krig at synkronisere
grupperne hvor Xnews gør det hurtigere end jeg kan nå at blinke.
Det er nok den største årsag til at jeg ikke bruger OE så meget mere.
OE er meget flottere end Xnews og specielt med Quotefixet installeret,
men udseendet er ikke altafgørende i min verden.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 30-05-02 19:53

Thu, 30 May 2002 17:14:17 +0200, skrev Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk>:

>Siger du så at det er fordi det er kodet med QP, at der ikke er
>linieombrydning ved 70 tegn i Mortens indlæg?

Sådan er det i Agent.
Hvis man sender et newsindlæg i QP og OE er sat til ombrydning
ved 70 tegn, så vil Agent vise dem som meget lange linjer og
først skifte linje, der hvor, der er brugt hårdt linjeskift.
= i slutningen af linjerne er der, hvor OE har lavet ombrydning.
Med wordwrap, så fylder linjen vinduets bredde.

>Normalt har jeg ikke problemer med QP i Xnews. Ikke hvad jeg ved af
>i hvert tilfælde og med Quotefixet til OE kan OE nu finde ud af at
>indrykke >-tegnet ved svar.

Det ved jeg godt, men man kan ikke forvente at Quotefix er særlig
udbredt.

>Hos mig ser dit indlæg sådan her ud:

Og sådan, som du ser det, ser det ud i raw mode i Agent.
Normalt ser jeg det heller ikke sådan, men de newsreadere der
ikke kender til QP (Gnus og andre, så vidt jeg ved) ser det
sådan, derfor sender jeg det citerede i raw mode, så afsenderen
kan se, hvad der er galt,

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Madsen (30-05-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 30-05-02 20:07

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Med wordwrap, så fylder linjen vinduets bredde.

Ja, du har ret. Det er også Wordwrap i Xnews der sørger for at
teksten i Mortens indlæg tilpasser sig vinduesstørrelsen. Er det
slået fra så skal man scrolle horisontalt for at læse hvad der
står.

> ...man kan ikke forvente at Quotefix er særlig udbredt.

Sørgeligt, men sandt.

>>Hos mig ser dit indlæg sådan her ud:
>
> Og sådan, som du ser det, ser det ud i raw mode i Agent.

Nå, for dælen.

> Normalt ser jeg det heller ikke sådan, men de newsreadere der
> ikke kender til QP (Gnus og andre, så vidt jeg ved) ser det
> sådan, derfor sender jeg det citerede i raw mode, så afsenderen
> kan se, hvad der er galt,

Forståeligt nok.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408668
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste