PHP fejl
Fra : Henrik Bank

Dato : 29-05-02 22:29

Hej allesammen

Siden Tiscali's systemomlægning får jeg på nogle sider følgende fejl:

Warning:
open(/mnt/common/php/session-save-path/sess_0480683893aa14d928fad811cd9ffe19
, O_RDWR) failed: Permission denied (13) in
/mnt/web_dk/web_domains/xxxxxx.dk/public_html/session_start.php on line 2

Kender nogen til samme fejl og kan bekræfte at det skyldes en fejl hos
Tiscali eller er det en fejl i PHP koden?

På forhånd tak!

mvh
Henrik Bank

Fra : Peter Brodersen

Dato : 29-05-02 23:28

On Wed, 29 May 2002 23:28:44 +0200, "Henrik Bank" <henrik@hbweb.dk>
wrote:

>Kender nogen til samme fejl og kan bekræfte at det skyldes en fejl hos
>Tiscali eller er det en fejl i PHP koden?

Det tyder meget på en fejl hos Tiscali. Det er også nævnt i en intern
gruppe:

http://news.trc.dk/?article=%3C3cf40834.17210895@news.worldonline.dk%3E

Efter sigende skulle det dog være rettet i løbet af i går (tirsdag den
28.), men kontakt dem evt. og nævn, at der stadigvæk er problemer.
Henvis evt. til deres egen nyhedsgruppe, hvor problemet tillige er
nævnt.

At det er periodisk, skyldes at Tiscali har en række webservere til at
behandle requests. En af disse var en ny server i produktion, der
tilsyneladende slet ikke var indstillet. Den kørte således PHP4.2.1,
hvor de øvrige kørte PHP4.1.2.

Samme server havde i øvrigt register_globals deaktiveret (i modsætning
til de øvrige servere), var uden GD-support og tilsyneladende uden
adgang til at skrive sessions. Om der har været flere kuriøsiteter,
som webhotel-kunder blot ikke har opdaget, idet fejlene kun ses, når
lige præcis den webserver rammes, skal jeg ikke kunne sige.

Mit oprindelige indlæg i worldonline.dk.mysql-php om det mulige
problem er fra den 17. maj:
http://news.trc.dk/?article=%3C2hdF8.7787%244f4.368444@news000.worldonline.dk%3E&server=egon.worldonline.dk

--
- Peter Brodersen