MS Windows
briani 27239
Formattering af harddisk efter Windows XP?
Fra : Emil Jensen

Dato : 29-05-02 21:45

Hej NG!

Efter massive problemer har jeg besluttet at lave en formattering af hele
mit harddisk (to partitioner), så jeg kan starte helt forfra fra nul med
Windows XP boot-CD.... Men hvordan formatterer jeg de to drev c: og d:, jeg
kan ikke gå ud i dos på Windows XP og derfra formattere som jeg kunne med
Windows 98? Kan jeg bruge et Windows Startdiskette og derfra formattere de
to drev, og hvor skaffer jeg sådanne nødvendige filer til at lave et
startdiskette?

Mvh

Emil Jensen
Windows XP Home Edition (Dansk)

Fra : Gevaldi

Dato : 29-05-02 21:50

In article <ad3ekq$at3$1@sunsite.dk>, emil@jensen.tf skrev...

www.bootdisk.com

--
/Gevaldi

Fra : Richard Thune

Dato : 30-05-02 09:10

"Emil Jensen" <emil@jensen.tf> skrev i en meddelelse
> [...]
formattere de
> to drev, og hvor skaffer jeg sådanne nødvendige filer til at lave
Du starter bare installationen af xp på et tidspunkt får du mulighed
for at slette/oprette/formatere partitioner. Har kun gjort det en
gang selv så har det ikke helt perfekt i hukommelsen.
Richard Thune