Konfirmation
Fra : Evald Adamsen

Dato : 29-05-02 21:34

Hej NG
Kan det tænkes at indvandere (husmænd/arbejdere) fra Sverige ca, 1860 som
fik børn i 1880 erne ikke blev konfimeret, som det var almindeligt
for"danske"børn ?
Jeg har en 5-6 stykker som jeg ikke kan finde nogen konfirmation på

Evald Adamsen
adamsen@klarupnet.dk

Fra : Ole Munk

Dato : 29-05-02 22:50

> [...]
| for"danske"børn ?
| Jeg har en 5-6 stykker som jeg ikke kan finde nogen konfirmation på

Jeg har selv en enkelt af slagsen, han blev godt nok dansk gift omkring 1860
og børnene er konfirmerede. Har du husket at kigge i nabosognene, hvis
konfirmationen mangler kan det være fordi den eventuelt er foregået i
nabosognet (samme pastorat), her er det min erfaring at det er lidt
tilfældigt hvilken af kirkebøgerne det er indskrevet i.

De svenske navne kan måske også variere lidt, jeg har flere gange set "mit"
Lundgren skrevet som Lindgreen - men hvis man forestiller sig det er udtalt
på syngende svensk er der måske ikke noget at sige til, at stavemåden kan
variere lidt.

mvh Ole
--
E-mail: ole@ole-munk.dk