MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Backup ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 29-05-02 20:32

Hej!

Er der nogen der kan svare mig på hvad der findes af giode løsninger
til backup af et mindre servermiljø, så består af Windows 2000 servere
(med IIS, Exchange og SQL) samt nogle Redhat Linux servere, som
primært kører med Apache, MySQL og Qmail ??

Det bedste vil være, hvis man kan smide backup-kontrol softwaren på
en maskine (i mit tilfælde sikkert en Windows maskine) - og så smide
backup-agenter (eller hvad man kalder dem) på linux-maskinerne...

Anyone ?

/Brian

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 29-05-02 22:55

In <70bafu8ejunhcnciga7p8ppqtis12oooom@news.inet.tele.dk> Brian Ipsen <spammers@nowhere.net> writes:

> [...]

>en maskine (i mit tilfælde sikkert en Windows maskine) - og så smide
>backup-agenter (eller hvad man kalder dem) på linux-maskinerne...

amanda ?

/Martin

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 29-05-02 22:58

Brian Ipsen wrote:

> [...]
> en maskine (i mit tilfælde sikkert en Windows maskine) - og så smide
> backup-agenter (eller hvad man kalder dem) på linux-maskinerne...

Prøv at kikke på UltraBac. Halvdårligt GUI, men fantastisk
funktionalitet og stabilitet.

Du kan eventuelt ringe og snakke med Baunwall (87 93 70 00) og snakke
med en af deres Michaeler. De var utroligt hjælpsomme da jeg rodede med
en mindre backupløsning for godt et halvt års tid siden.

En demoversion kan hentes på UltraBacs hjemmeside
<URL:http://www.ultrabac.com/>.

Knus
Regnar

P.S. Jeg har _intet_ med Baunwall at gøre. Jeg var bare benovet over at
få hjælp og et produkt der bare virkede - første gang.

Fra : Steen Suder

Dato : 30-05-02 23:05

On Wed, 29 May 2002 21:31:43 +0200, Brian Ipsen wrote:

> [...]
> en maskine (i mit tilfælde sikkert en Windows maskine) - og så smide
> backup-agenter (eller hvad man kalder dem) på linux-maskinerne...

Jeg har gode erfaringer med Arkeia. GUI, klient og server er uafhængige
af hinanden (næsten). Det kan scriptes og kan mange lækre ting.

Det kan prøves (<http://www.arkeia.com/>) og er gratis i visse
konfigurationer.

--
Steen