Amelie
Fra : Birgitte D. Jensen

Dato : 29-05-02 19:42

Hej!!

Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet, men Amelie er en
film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.

VH Birgitte

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 29-05-02 20:50

Birgitte D. Jensen skrev:

> Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet, men Amelie
> er en film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.

Præcis. En herlig film.

--
Mvh. Peter
"Marge, it takes two to lie. One to lie and one to listen."

Fra : Peden

Dato : 29-05-02 21:01

> Præcis. En herlig film.
Umiddelbart virker den som "Bridget Jones" på fransk, forholder det sig
sådan?
Jeg har ikke set den, men måske var det pengene værd? ;)

mvh
Peter

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 29-05-02 21:28

Nej, de to film har intet til fælles. Bridget Jones vil gerne finde en fyr og gør alle mulige krumspring for det, mens Amelie vil glæde andre mennesker og de er helt forskellige, men begge er i høj grad seværdige film og på hver sin måde, men personligt foretrækker jeg Amelie. Se også Jeunet's film Delicatessen, som også lige er udkommet på DVD i en flot udgave.

Mvh
Jørgen

Fra : Naess

Dato : 29-05-02 21:46

Hej Jørgen

>Se også Jeunet's film Delicatessen, som også lige er udkommet på DVD i en
flot udgave.

Det var en rigtig god nyhed du havde der da jeg længe har ønsket mig
Delicatessen på DVD, men er den i R1 eller R2 og har du et link til hvor jeg
kan få fat i den ?

Hvad med Amelie?
Ved nogen her om den kommer i en R2 udgave, og i så fald hvornår ?

Jeg må bare ha' de to film i min samling

Hilsen Naess

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-05-02 22:06

"Naess" <NO@MA.IL> writes:

> [...]
> kan få fat i den ?
>
> Hvad med Amelie?
> Ved nogen her om den kommer i en R2 udgave, og i så fald hvornår ?

DELICATESSEN og AMALIE er ude på Engelske (UK, R2) DVDer.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 29-05-02 23:04

On Wed, 29 May 2002 22:46:00 +0200, "Naess" <NO@MA.IL> wrote:

> [...]
>
>Hvad med Amelie?
>Ved nogen her om den kommer i en R2 udgave, og i så fald hvornår ?
>
>Jeg må bare ha' de to film i min samling

Syns I alle glemmer De fortabte børns by??
Den er imo også rigtig fed.
Han er ret genial til at skabe andre verdener - helt gennemført

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-02 23:12

Morten Bowman Hansen escribió

> Syns I alle glemmer De fortabte børns by??
> Den er imo også rigtig fed.
> Han er ret genial til at skabe andre verdener - helt gennemført

Jeg elsker De Fortabte Børns By men var kun jævnt begejstret over
Amelie. Desværre er den eneste versión a DFBB jeg kender en kryblet P&S
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Brian Nielsen

Dato : 04-06-02 22:34

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg elsker De Fortabte Børns By men var kun jævnt begejstret over
> Amelie. Desværre er den eneste versión a DFBB jeg kender en kryblet P&S

Prøv R1 DVD'en. Den er i widescreen, på originalsproget og med engelske
tekster. Nåja, man kan da også vælge engelsk tale, men hvem interesserer sig
for det? Har iøvrigt kommentarspor.

Alternativt har den kunnet fås på britisk VHS i widescreen, originalsprog og
engelske tekster.

/Brian

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 30-05-02 17:28

Hej

Jeg har købt min udgave hos: http://www.bensonsworld.co.uk/ i en R2 udgave med engelske undertekster. Der kan du også købe Amélie. Det er samme firma som har udgivet begge film: http://www.momentumpictures.co.uk/ ,men der er ikke meget at hente endnu? på deres hjemmeside.

Mvh
Jørgen

Fra : Naess

Dato : 30-05-02 21:42

Alletiders - Takker for linket

Hilsen Naess

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-06-02 23:10

Naess escribió

> Hvad med Amelie?
> Ved nogen her om den kommer i en R2 udgave, og i s† fald hvorn†r ?

Hernede i spanien er den kommet i en 2-disc udgave med en ordenlig
spanfuld extras, DTS-lyd og hele pisset, så jov, den er udkommet på R2
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Morten Wartou

Dato : 04-06-02 22:31

"Naess" <NO@MA.IL> skrev i en meddelelse
> Hvad med Amelie?
> Ved nogen her om den kommer i en R2 udgave, og i så fald hvornår ?

Amélie er jo en vidunderlighed. Den er ude i England, men kun med engelske
tekster. Desuden er den nok også tilgængelig i andre europæiske lande med
forskellige tekster. Scanbox sender den "danske" udgave ud den 12. august.
Jeg glæder mig.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : David Rasmussen

Dato : 29-05-02 22:42

Birgitte D. Jensen wrote:
> Hej!!
>
> Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet, men Amelie er en
> film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.
>
> VH Birgitte

Yep. Den er super. Det er alle Jean-Pierre Jeunet's film. Ja, _også_
Alien 4 efter min mening. Og De Fortabte Børns By er genial IMO. Og så
er der jo Delikatessen...

Fra : Rune Zedeler

Dato : 29-05-02 22:57

Birgitte D. Jensen wrote:

> Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet,

Nej, den går skam stadig i Øst for Paradis, Århus.

> men Amelie er en
> film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.

Ja, det er en dejlig film. Fransk når det er bedst.

-Rune

Fra : Per Kristensen

Dato : 30-05-02 09:28

"Birgitte D. Jensen" <b-nj@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Hej!!
>
> Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet, men Amelie er en
> film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.
>
> VH Birgitte

Hmmm jeg måtte opgive halvvejs inde i filmen. Den var simpelt hen for
kedelig.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 31-05-02 23:54

"Per Kristensen" <pzk@crayon.dk> skrev:

>Hmmm jeg måtte opgive halvvejs inde i filmen. Den var simpelt hen for
>kedelig.

Det gjorde jeg også. Men så tog jeg mig i det og så den igen en dag,
hvor jeg ikke var træt. Og det fortrød jeg ikke. Det er en rigtig,
rigtig god og original film.

Niels Søndergaard

Fra : Esben

Dato : 31-05-02 16:44

"Birgitte D. Jensen" <b-nj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!!
>
> Jeg ved den nok for længst er taget af biograflærredet, men Amelie er en
> film, der er værd at se. En lille film med et stort hjerte.

Ja, den er fantastisk.

--
Esben