Mailto form: hvordan styre rækkefølgen i m~
Fra : Flemming Olesen

Dato : 29-05-02 19:25

Jeg er ved at lave en bestillingsformular. Men oplysningerne om
brugerens indtastninger synes at komme i en vilkårlig rækkefølge
når de sendes til e-mailen. Varernavn og antal kan således ligge
i hver sin ende af mailen, hvilket jo ikke er særlig
overskueligt.

Hvordan styrer man rækkefølgen?

Og er det i øvrigt muligt, at gøre opsætningen i mailen mere
overskuelig / pænere?

Hilsen
Flemming

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-05-02 20:30

Wed, 29 May 2002 18:25:13 +0000 (UTC), skrev Flemming Olesen
<flol@aabc.dk>:

>Jeg er ved at lave en bestillingsformular. Men oplysningerne om
>brugerens indtastninger synes at komme i en vilkårlig rækkefølge
>når de sendes til e-mailen.

Du bør ikke bruge en mailto-formular, men cgi formmail til det.
Dit webhotel/udbyder stiller sikkert et til rådighed.

Her vil du ikke have problemet med, at det ligger tilfældigt i
svarmailen.

Fra : Flemming Olesen

Dato : 30-05-02 11:01

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> Dit webhotel/udbyder stiller sikkert et til rådighed.
>
> Her vil du ikke have problemet med, at det ligger tilfældigt i
Stofanet tilbyder desværre kun mailto. Men jeg har nu fået jmail til at
fungerer på et andet webhotel. Med lidt bøvl fik jeg også min ønskede
rækkefølge - men ikke en alt for elegant udskrift. Hvis der er nogen der
har et tip til en elegantere løsning med sortering og opstilling af
outputtet fra jmail via asp og vbs, er det meget velkomment! (jeg er klar
over jeg har bevæget mig over i en anden gruppes emne - men det var ikke
planlagt fra starten)