priser på en NFO
Fra : Majer

Dato : 29-05-02 18:42

Hej med jer!

Jeg vil gerne høre lidt om priserne på en NFO-killing. Jeg har fundet en
lille cremfarvet pige, som vi er meget interesseret i. Vi har sagt at det
skal være en kælekat, og at hun så selvfølgelig skal neutraliseres.
Prisen for hende er 3500 kr inklusive 1. vaccination af kattesyge og
katteinfluenza.
Jeg har læst at priserne svinger meget, men hvordan vurdere man, om det er
en reel pris for den lille mis??

Håber på lidt hjælp og vejledning.

Mange hilsner fra
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 29-05-02 19:42

"> Jeg har læst at priserne svinger meget, men hvordan vurdere man, om
det er
> en reel pris for den lille mis??

Hej.
Hvis du har forelsket dig i pigen, må prisen være OK. Om den er evt
måtte være 500-kr. mere eller mindre end hvad andre vil have ??

Ikke sandt ?

Mange hilsener
Bente

Fra : Majer

Dato : 29-05-02 19:52

"Bente Jepsen" <bente.jepsen@"antispam"mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cf5205c$0$14568$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej.
> Hvis du har forelsket dig i pigen, må prisen være OK. Om den er evt
> måtte være 500-kr. mere eller mindre end hvad andre vil have ??
>
> Ikke sandt ?

Det kan du have ret i. Men lige nu er hun kun 4-5 dage gammel, og jeg har
kun set et billede af hende, hvor hun er 2 dage gammel. Så man kan vel knap
sige at jeg har forekslet mig i hende. Men mere sige at jeg har forelsket
mig, i tanken om at få sådan en lille cremefarvet NFO. Så måske skal det
slet ikke være hende... hvem ved?!?!...

VH
--
Majer

www.majer.dk

Fra : Jette

Dato : 29-05-02 20:34

"Majer" skrev:
> [...]
> katteinfluenza.
> Jeg har læst at priserne svinger meget, men hvordan vurdere man, om det er

Jeg lærte en masse på mit første kattetræf, som jeg med stor fornøjelse
deltog i fornylig

Bl.a. fik jeg af vide at det er stort set umuligt at tjene penge på
katteopdræt. Derfor vil jeg mene at man under alle omstændigheder ikke kan
komme til at betale for meget for en kat, uanset om opdrætteren tager 2.500
eller 3.500 ... Personligt ville jeg vurdere ud fra hvor vild jeg var efter
at få killingen, og så ellers bare betale ved kasse 1. Katteopdræt er jo
nærmest en slags frivilligt arbejde, som man egentlig bare støtter når man
betaler.

Når man tænker på hvad vi ellers går og smider penge ud på, er 3.500 jo
heller ikke ret meget at betale for alle de gode år man får med sin kat.

Da vi selv skulle have kat, var det egentlig mest for kærestens skyld... jeg
havde egentlig ikke lyst. Men med den viden jeg har i dag, og den store
kærlighed jeg føler for kattene, er én ting helt sikkert: Næste gang går jeg
til en opdrætter ... det er ikke fordi jeg mener at racekatte er bedre, men
ganske enkelt fordi opdrættere går utroligt meget op i kattenes ve og vel,
og det vil jeg gerne belønne. Dette fremfor at betale 75 kr til nogen der
har læst i Familie Journalen, og bare har fået killinger, fordi ungerne
skulle have oplevelsen ...

Ovenstående var absolut ikke en kritik af at du spørger til prisen..... al
respekt for det. Det var bare lige min synsvinkel, som jeg har revideret en
hel del det sidste halve år

Mvh. Jette

Fra : Majer

Dato : 30-05-02 04:32

"Jette" <jni@omnix.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> katteopdræt. Derfor vil jeg mene at man under alle omstændigheder ikke kan
> komme til at betale for meget for en kat, uanset om opdrætteren tager

Jeg er ikke i tvivl om at opdrætterne ikke tjener penge på deres killinger.
Ved at der i de fleste tilfælder faktisk er underskud.

> [...]
> nærmest en slags frivilligt arbejde, som man egentlig bare støtter når man

Det er jo en meget flot tanke

> Når man tænker på hvad vi ellers går og smider penge ud på, er 3.500 jo
> heller ikke ret meget at betale for alle de gode år man får med sin kat.

Det har du helt ret i, men ligesom når man skal købe bil første gang. Der
undersøger man også markedet og priserne lidt. Og så kan det godt være at
man ender med at give mere, fordi det er lige præcis dén bil man vil have
(sådan var det i hvertfald da vi købte vores *S*...)

> [...]
> respekt for det. Det var bare lige min synsvinkel, som jeg har revideret

Jeg tager det ikke som kritik, er meget glad for mulighed for at få udvidet
mine synspunkter *S*...

Tidlige morgenhilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Grit Wessel

Dato : 29-05-02 21:16

> [...]
> skal være en kælekat, og at hun så selvfølgelig skal neutraliseres.
> Prisen for hende er 3500 kr inklusive 1. vaccination af kattesyge og

Hej Majer

Jeg kan ikke fortælle dig, hvad de andre opdrættere tager for deres
killinger, men jeg kan da fortælle dig, hvad jeg tager
Mine killinger koster 3000,- og det er uanset farve, køn og hvad de skal
bruges til (kæl/udstilling/avl).
Iphigenia og Phizackerley har begge to kostet 3000,- Min nye hunkat er noget
dyrere, men hun er også fra Sverige, og derovre tager de vist en helt anden
pris for katte.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Fra : Majer

Dato : 30-05-02 04:35

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse

> Mine killinger koster 3000,- og det er uanset farve, køn og hvad de skal
> bruges til (kæl/udstilling/avl).

Hej Grit

Sørger du for at de er neutraliseret inden de skal til de nye ejere, hvis de
skal være kælekatte?? Eller laver I en eller anden form for aftale, om at
den nye ejer står for det??...

Står der i stamtavlen om det er kæl/udstilling/avls-kat??

Tidlige morgenhilsner fra

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Birgitte

Dato : 30-05-02 10:57

Hej Majer
I mine stamtavler, hvor killinger er solgt til kæl, er der påstemplet
avlsforbud fra Felis Danica.
Hvis jeg sammen med killingekøberene senere finder ud af, at de gerne vil
avle på katten, kan jeg åbne op for avl igen, hvis jeg synes at katten har
udviklet sig til at blive en god avlskat.
Det er så mig der betaler for denne ophævelse.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"Majer" <majbritt{REMOVE}@majer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den nye ejer står for det??...
>
> Står der i stamtavlen om det er kæl/udstilling/avls-kat??

---
DK. True Trust

Fra : Birgitte

Dato : 30-05-02 10:47

Hej Majer
Priser har været oppe flere gange her i NG, men vi tager vist alle
forskellige beløb for vores killinger.
Jeg tager 3000,- for en kælekat der er stemplet med avlsforbud.
Prisen er incl.
2X vaccination
1X ormekur (Drontal)
1X sundhedsattest
1X Felis Danica stamtavle.
Hankillingerne der sælges til kæl er neutraliseret inden de flytter.
Men ved at vi giver begge vaccinationer bliver killingerne 15-16 uger før de
kan flytte hjemmefra.

> [...]
> katteinfluenza.
> Jeg har læst at priserne svinger meget, men hvordan vurdere man, om det er

---
DK. True Trust

Fra : Majer

Dato : 30-05-02 12:32

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> Prisen er incl.
> 2X vaccination
> 1X ormekur (Drontal)
> 1X sundhedsattest
> 1X Felis Danica stamtavle.

Jeg kan se at der er meget forskelligt hvad der "følger med" katten, alt
efter hvem man køber af.

> Hankillingerne der sælges til kæl er neutraliseret inden de flytter.

Bliver hunkillingerne ikke??

VH

--
Majer

www.majer.dk

Fra : Birgitte

Dato : 30-05-02 18:03

Hej Majer
Nej hunkillingerne bliver det ikke, da vi helst ikke ønsker, at neutralisere
en hunkat under 2 kilo.
Vi har talt meget med vores dyrlæge om det, og han mener også, at det vil
være bedst at neutralisere en hunkat over 2 kilo.
Det er jo et lidt større indgreb med hunkattene, end med hankattene.
Derimod bliver en kælekats "hun" stamtavle stemplet med avlsforbud.
Men hvis en køber af en kælekatshun ønsker at få den neutraliseret inden den
flytter, må killingen blot blive boende hos os indtil den runder de 2 kilo,
så kan den godt være neutraliseret inden flytning.

> "Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg kan se at der er meget forskelligt hvad der "følger med" katten, alt
> [...]

---
DK. True Trust

Fra : Majer

Dato : 30-05-02 19:44

> [...]
> Det er jo et lidt større indgreb med hunkattene, end med hankattene.
> Derimod bliver en kælekats "hun" stamtavle stemplet med avlsforbud.

Hej Birgitte!
Mange tak for dine svar. Det har gjort mig meget klogere. Tusind tak for din
hjælp!!

--
Majer

www.majer.dk