Opslag i Trap
Fra : claus_bo

Dato : 29-05-02 16:54

Jeg har en oldefar, om hvis fødsel jeg kun ved, at han er født i Sverdrup.
Når jeg søger efter Sverdrup på Kort- og Matrikelstyrelsens hjemmeside,
finder jeg kun én lokalitet, Sverdrup ved Haderslev.
Da alt, jeg ellers ved om ham, stammer fra Sydsjælland (Faxe og omegn), har
jeg hele tiden regnet med, at han stammer fra denne egn.
Er der nogen, der kan/vil slå op i Trap-Danmark for at se, om der findes
andre lokaliteter med navnet Sverdrup på Sjælland ?
Jeg har hans soldaterbog og ved, at han var soldat i Kbh, hans regiment- og
batt.nr
Er der nogen kilder, hvor jeg med disse oplysninger, kan finde hans
fødested og år ?

Venlig hilsen

Claus Bo

Fra : Arne Eckmann

Dato : 29-05-02 17:56

On 29 May 2002 15:53:59 GMT, "claus_bo" <claus_bo@post12.tele.dk>
wrote:

>Jeg har en oldefar, om hvis fødsel jeg kun ved, at han er født i Sverdrup.
>Når jeg søger efter Sverdrup på Kort- og Matrikelstyrelsens hjemmeside,
>finder jeg kun én lokalitet, Sverdrup ved Haderslev.

Jeg kan ikke hjælpe dig med Trap, og selvom det måske er lidt langt
ude, vil jeg alligevel nævne, at der på Sjælland (ved Gl. Ølstykke)
ligger en lokalitet, der hedder Sverstrup.

>Jeg har hans soldaterbog og ved, at han var soldat i Kbh, hans regiment- og
>batt.nr
>Er der nogen kilder, hvor jeg med disse oplysninger, kan finde hans
>fødested og år ?

Ja, det kan du formentlig finde i stambøgerne i Hærens Arkiv på
Rigsarkivet (where that is)

med venlig hilsen
Arne

Fra : Michael Olsen

Dato : 29-05-02 18:28

"claus_bo" <claus_bo@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
har
> jeg hele tiden regnet med, at han stammer fra denne egn.

Hvis du skifter S ud med E, giver det mening. Det drejer sig formentlig om
Everdrup sogn, som netop ligger dernede i det sydsjællandske mellem Næstved
og Præstø.

mvh Michael Olsen

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-05-02 19:57

Hej Claus Bo!

Hvis din oldefar er født i Everdrup har jeg mulighed for at finde ham i
Folketællinger, men jeg skal lige vide hans navn og fødselsår. Det skal være
1890 eller før. Svar mig direkte.
Hilsen
Bodil Madsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-05-02 21:27

"claus_bo" <claus_bo@post12.tele.dk> skrev 29 May 2002 15:53:59 GMT

>Jeg har en oldefar, om hvis fødsel jeg kun ved, at han er født i Sverdrup.
>Når jeg søger efter Sverdrup på Kort- og Matrikelstyrelsens hjemmeside,
>finder jeg kun én lokalitet, Sverdrup ved Haderslev.

Både Krabsen og Trap Danmark nævner Sverdrup ved Haderslev som den
eneste mulighed.

Derimod findes der et hav af Svenstrup'er, jævnt fordelt ud over hele
landet.?

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Leif Thor Olsen

Dato : 29-05-02 21:46

cb> From: "claus_bo" <claus_bo@post12.tele.dk>

cb> Jeg har en oldefar, om hvis f¢dsel jeg kun ved, at han er f¢dt i
cb> Sverdrup. Når jeg s¢ger efter Sverdrup på Kort- og Matrikelstyrelsens
cb> hjemmeside, finder jeg kun én lokalitet, Sverdrup ved Haderslev. Da
cb> alt, jeg ellers ved om ham, stammer fra Sydsjælland (Faxe og omegn),
cb> har jeg hele tiden regnet med, at han stammer fra denne egn. Er der
cb> nogen, der kan/vil slå op i Trap-Danmark for at se, om der
cb> findes andre lokaliteter med navnet Sverdrup på Sjælland ? Jeg har
cb> hans soldaterbog og ved, at han var soldat i Kbh, hans regiment-
cb> og batt.nr Er der nogen kilder, hvor jeg med disse oplysninger, kan
cb> finde hans f¢dested og år ?

Hvad med Sværdborg sogn i Hammer herred eller Everdrup sogn i Bårse herred,
begge i Præst¢ amt.

--
Mvh. Leif - leif@nightcall.dk